Marketingafdelingen moeten steeds meer de return on investment van een evenement aantonen. Hoe kan je als evenementenbureau je klant hierbij helpen? SPRDLux Events heeft hiervoor een specifiek aanpak uitgewerkt en toont die ook aan met een voorbeeld: een bedrijfsevent bij Smurfit Kappa in Turnhout.
De gouden raad van SPRDLux events: vertrek vanuit de missie, visie en Corporate Social Responsibility (CSR) van de klant en bepaal dan je doelstelling. Op basis van die input bepaal je een boodschap en creëer je een concept. Een evenement is de perfecte manier om je deelnemers mee te nemen in een verhaal en die boodschap over te brengen. Als je er in slaagt met je evenement een positieve emotie te creëren, associëren de deelnemers je merk of bedrijf met deze emotie. Dat toon je aan met een tevredenheidsenquête waarin je de items die je hebt bepaald in je doelstellingen, bevraagt.
Dat deze marketinggerichte aanpak werkt, bewees SPRDLux Events met een evenement voor Smurfit Kappa Turnhout. De fabriek investeerde onlangs in de vernieuwing van het machinepark. De boodschap die het bedrijf met het evenement wilde overbrengen, luidde: de fabriek is in beweging.
Het evenementenbureau creëerde het concept 'SKT in Motion' en zette hiermee de bezoekers aan mee te bewegen. Alle animatie en entertainment sloten aan op dit concept. De opslaghal van het bedrijf werd eventlocatie. Meer dan 1.000 gasten genoten van een hapje, drankje en de bewegingsvolle animatie voor jong en oud. Het evenementenbureau trok het concept door in heel het event en in de communicatie en behaalde zo moeiteloos de doelstelling. Klant én bezoekers genoten volop van de dag.
Bij SPRDLux Events kan je terecht voor alle bedrijfsfeesten, productlanceringen, teambuildings, meetings, incentives,...