Actualiteit
RSSAbonneer je op onze RSS5 psycho-tips die je event verkopen
Hoe overtuig je mensen om naar je event te komen? Vertellen hoe goed het gaat worden, overtuigt meestal niet. Eigen lof stinkt. Welke argumenten haal je dan wel aan? Inspiratie vind je in de psychologie.
Reputation management voor events steeds belangrijker
Een slechte review van een klant, een kritische noot op social media of een negatief bericht over je bedrijf in de Google zoekresultaten. Dit kan jouw online reputatie serieuze schade berokkenen.
Speel met de 4 basiselementen: lucht, water, vuur en aarde
Evenementen draaien rond beleving en interactiviteit. De verwachtingen van bezoekers overtreffen met het juiste 'WOW'-effect is telkens een uitdaging. Zeker in de wereld van de 'special effects' en 'event decoratie' verandert alles razendsnel.
3 voordelen van eventbeleving via een koptelefoon
Feesten via een koptelefoon, dat is het oorspronkelijke concept van Silent DJ. Hierbij hoor je de muziek enkel via je headset. Ondertussen vind je Silent DJ ook in andere toepassingen op allerlei events.
Hoe op je brandstofverbruik besparen tijdens je event?
Besparen op brandstofkosten en kiezen voor alternatieve brandstoffen is ook binnen de evenementenindustrie een belangrijk thema. Het is bovendien ook goed voor het milieu.
Column: eventsector na aanslagen Brussel
Initieel was deze column een brief aan mezelf om de horror, die ons land op 22/3 verduisterde, een plaats te geven. Ik zag echter dat deze bedenkingen ook toe te passen zijn op de event sector. Dus groeide er een column uit.
Sponsorbestedingen verder onder druk
De uitgaven aan sponsoring zijn in 2015, vergeleken met 2014, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. De daling komt vooral door de teruggelopen bestedingen bij kunst & cultuur (-/- 3,6%) en sportsponsoring (-/- 3,3%).