Geen auteursrechtelijke bescherming voor een pitch
Een pitch niet winnen en je voorstellen enkele weken later toch zien opduiken in de campagne of het evenement van de klant in kwestie, het blijft een bron van geregelde frustratie in de reclame- en eventwereld.
Lenteschoonmaak voor je database: hoe vul je ontbrekende opt-ins juridisch correct aan?
Elk bedrijf of evenement dat aan direct marketing doet, bouwt in de loop van de jaren een ruime database op. Spijtig genoeg zitten in de meeste databases heel wat contactgegevens waarvoor geen expliciete opt-in is gekregen.
Hyperlinks en het auteursrecht: Mag je een link leggen zonder toestemming?
Mag ik een link op mijn website plaats naar een Youtube filmpje? Mag ik linken naar radiostreamers? En mag ik gewoon linken naar foto's of teksten op een andere website?
Adwords van je concurrent kopen: mag het of niet?
Het gebeurt dagelijks en leidt niet zelden tot frustratie van de betrokken bedrijven: bij een middagje Googlen op je eigen bedrijfsnaam stel je vast dat een concurrent consequent opduikt in de gesponsorde links.