Hoe zet je eventmarketing in om je merk op te bouwen

Hoe zet je eventmarketing in om je merk op te bouwen

Social media marketing, affiliate marketing, content marketing en SEO marketing. Het zijn maar enkele opties die je hebt om je merk te promoten. Voeg daar in- en outbound marketing aan toe, pay-per-click marketing en account-based marketing.

Hoe AI de toekomst van eventplanning zal bepalen

Hoe AI de toekomst van eventplanning zal bepalen

Kunstmatige intelligentie is de toekomst, ook voor de evenementensector. "Wacht eens, wat?" hoor ik je al zeggen, terwijl je om je heen kijkt, zoekend naar de robots die de wereld overnemen. Nee, dat is niet het soort AI waar we het over hebben.

Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden

Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden

Co-hosting is geen nieuw concept in de eventwereld. Denk bijvoorbeeld aan je partnership met een merk of een mediabedrijf. Beeld je in dat je samen een conferentie organiseert. Dit soort evenement is heel logisch als jullie samen hetzelfde publiek trachten te benaderen en bepaalde doelen willen bereiken zonder dat je in concurrentie komt met elkaar.

Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite

Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite

Je ziet ze overal op eventwebsites: de chatvensters. Ze zetten je aan om je vraag in te typen en een conversatie te starten. Het antwoord dat je krijgt, is geen antwoord van een echte mens, maar van een algoritme.

Hoe huur je het beste evenementenbureau in?

Hoe huur je het beste evenementenbureau in?

Event marketing is booming! Steeds meer bedrijven organiseren events om hun merkbekendheid te verhogen, meer leads aan te trekken en een hoger aantal deals af te sluiten. Evenementen werken ook voor het versterken van klantenloyaliteit en het verkrijgen van merkambassadeurs.

Zo organiseer je je eerste festival

Zo organiseer je je eerste festival

Burning Man 2019 is achter de rug. Wat blijft in onze herinnering zijn de enthousiaste deelnemers op een veelheid aan foto’s die uit een andere wereld lijken te komen.

Zo ontwikkel je een 'signature event'

Zo ontwikkel je een 'signature event'

Een signature event is hét platform dat merken gebruiken om het bewustzijn te verhogen, sponsors en community leaders te engageren en geld in te zamelen voor een goed doel. Dit type event kom regelmatig voor in de non-profit sector.