Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSS
Hoe grote evenementen persoonlijker maken
Als eventprofessionals zijn we gefocust op het organiseren van puntgave events. Soms houden we daarbij minder rekening met het ontwikkelen van persoonlijke ervaringen voor onze deelnemers.

Hoe je event promoten in 2020
Digitale marketing en promotie, je kunt niet zonder! Aanwezig zijn op social media, interageren met mensen, creëren van spannende content en advertentie- en communicatiecampagnes runnen, het zijn allemaal must-do’s als je de juiste aanwezigen op je event wil aantrekken.

TIP! - Projectmanagement voor events
Een evenement wordt al snel een complexe uitdaging waar veel partijen bij betrokken zijn. Als organisator moet je dan ook over de nodige projectmanagementskills beschikken om steeds een goed overzicht te blijven houden.

Hoe zet je eventmarketing in om je merk op te bouwen
Social media marketing, affiliate marketing, content marketing en SEO marketing. Het zijn maar enkele opties die je hebt om je merk te promoten. Voeg daar in- en outbound marketing aan toe, pay-per-click marketing en account-based marketing.

Hoe AI de toekomst van eventplanning zal bepalen
Kunstmatige intelligentie is de toekomst, ook voor de evenementensector. "Wacht eens, wat?" hoor ik je al zeggen, terwijl je om je heen kijkt, zoekend naar de robots die de wereld overnemen. Nee, dat is niet het soort AI waar we het over hebben.

Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden
Co-hosting is geen nieuw concept in de eventwereld. Denk bijvoorbeeld aan je partnership met een merk of een mediabedrijf. Beeld je in dat je samen een conferentie organiseert. Dit soort evenement is heel logisch als jullie samen hetzelfde publiek trachten te benaderen en bepaalde doelen willen bereiken zonder dat je in concurrentie komt met elkaar.

Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite
Je ziet ze overal op eventwebsites: de chatvensters. Ze zetten je aan om je vraag in te typen en een conversatie te starten. Het antwoord dat je krijgt, is geen antwoord van een echte mens, maar van een algoritme.