5 boeken die je deze zomer als eventmanager moet lezen

5 boeken die je deze zomer als eventmanager moet lezen

De vakantie uittocht is begonnen. Ook heel wat eventprofessionals trekken deze zomer naar de zon. Ben jij ook een boekenwurm of wil je je tijd op het strand nuttig besteden? Enkele boekentips!

5 tips die je helpen bij het segmenteren van je publiek

5 tips die je helpen bij het segmenteren van je publiek

Wil je een succesvol event organiseren, dan zal je ervoor moeten zorgen dat je efficiënt kan interageren met je publiek.

Hoe plan je evenementen waarmee je jezelf onderscheidt van de competitie?

Hoe plan je evenementen waarmee je jezelf onderscheidt van de competitie?

De zakenwereld verandert met rasse schreden. Nieuwe sectoren zoals FinTech of zelfbesturende auto's schieten de lucht in. Deze innovaties moedigen mensen aan om nieuwe platformen voor netwerken en kennisoverdracht op te zetten.

Hoe sterke kennissessies ontwerpen voor je bezoekers?

Hoe sterke kennissessies ontwerpen voor je bezoekers?

Heb je je ooit afgevraagd wat de voornaamste reden is dat bezoekers naar je evenementen komen? Van unieke ervaringen tot de netwerkmogelijkheden; er zijn waarschijnlijk een paar uiteenlopende antwoorden.

5 fouten bij het zoeken naar internationale eventleveranciers

5 fouten bij het zoeken naar internationale eventleveranciers

Denk je dat er niks lastiger is dan een evenement plannen? Probeer eens een evenement te runnen in het buitenland. Of het nu gaat om een congres, festival of netwerksessie...

Hoe wakker je de creatieve vlam aan bij je eventteam?

Hoe wakker je de creatieve vlam aan bij je eventteam?

Je hebt het mis als je denkt dat creativiteit een minder belangrijke vaardigheid is, die je planningsteam alleen nodig heeft als het aankomt op de decoratie of het bepalen van de grafische identiteit van je evenement.

Hoe zorg je dat aarzelende bezoekers zich op hun gemak voelen?

Hoe zorg je dat aarzelende bezoekers zich op hun gemak voelen?

Je kent ze en je vreest ze. Het maakt niet uit hoe goed je je eventbeleving hebt ontworpen, er zullen altijd een paar bezoekers zijn die je 'die' blik geven. De blik die zegt dat ze compleet ontevreden en ongelukkig zijn...