Het audiovisueel bedrijf PFL Group uit Beerse is meer dan ooit gewapend voor de toekomst. De firma verdubbelde op de locatie op Rouwbergskens zopas in oppervlakte met onder meer een professionele tv- en opnamestudio. PFL verwelkomde ook het toonaangevend productiehuis MoJuice uit Leuven in de groep waardoor het personeelsbestand uitbreidt met twaalf medewerkers.
Het is exact een jaar geleden dat PFL Group in de industriezone Beerse-Zuid de eerste steen legde van de nieuwe bedrijfsruimte. PFL Group is al 24 jaar actief in de audiovisuele sector en biedt technische ondersteuning voor vergaderingen en evenementen. PFL levert ook vaste installaties voor allerlei zalen. Met een nieuwbouw van 3.500 vierkante meter is de oppervlakte van het audiovisueel bedrijf in oppervlakte verdubbeld.
CEO Dominic De Gruyter had dinsdag graag persoonlijk de ingebruikname van het nieuwe pand aangekondigd maar door een coronabesmetting moest hij noodgedwongen op groot scherm verschijnen. “Ik zit nu wel in quarantaine, maar gelukkig hebben we al jaren ervaring in audiovisuele toepassingen”, zei de zaakvoerder vanop afstand. “Door onze sterke groei hebben we onze bedrijf in oppervlakte verdubbeld met plaats voor een grote professionele tv- en opnamestudio als ons paradepaardje. We beschikken ook over gloednieuwe montageruimtes, innovatieve vergaderfaciliteiten, opleidingslokalen en extra opslagruimte.”
PFL Group investeerde 2,5 miljoen euro in de nieuwbouw. Het bedrijf verhuisde in 2018 van Lille naar de nieuwe vestiging op Beerse-Zuid.
MoJuice
Vier jaar geleden nam PFL ook al Abbit over, het bedrijf dat gespecialiseerd is in hubs, waarbij een evenement op diverse locaties op een virtuele manier wordt georganiseerd. Ook het congrescentrum Wimec in Turnhout zit onder de vleugels van de PFL Group. Het audiovisueel bedrijf verwelkomt nu ook het creatief productiehuis MoJuice uit Leuven in de groep. MoJuice is gespecialiseerd in hoogtechnologische projecten met zogenaamde augmented reality en virtual reality-toepassingen voor evenementen, reclamebureaus en ondernemingen. Zo is het reclamespotje It’s Deviltime voor de Rode Duivels van de Belgische voetbalbond ontworpen door MoJuice. Het productiehuis maakte gebruik van deep fake-technologie waarbij Raymond Goethals en Guy Thys samen met bondscoach Roberto Martinez herinneringen ophalen op de Grote Markt in Brussel. “We kunnen zo het personeelsbestand van PFL Group uitbreiden met twaalf personen naar in totaal 48 medewerkers. MoJuice blijft wel actief vanuit Leuven”, vertelt Lucien Smolders, financieel directeur bij PFL Group. “We waren bij PFL vooral gericht op technologie en materialen. Nu kunnen we niet alleen de schermen zelf aanleveren, maar ook de inhoud ervan.” PFL Group biedt met Great ook nog licht- en geluidsinstallaties voor feesten en fuiven aan. “Met al deze uitbreidingen zijn we klaar voor de toekomst. We kunnen een compleet aanbod geven zowel voor een trouwfeest als voor een heel congres. De voorbije coronajaren zijn er veel virtuele toepassingen populair geworden. Het virtuele blijft nog overeind, maar je moet nog altijd live-toepassingen aanbieden.” Ook voor MoJuice is de toetreding tot de PFL-Group een grote stap vooruit. “Ik ken Dominic De Gruyter van PFL al twintig jaar. We voelen elkaar heel goed aan”, zegt Stefan Uytterhoeven van MoJuice. “Wij verkopen vooral creatieve producten. Vanaf nu kunnen we ook op PFL leunen voor alle materialen op zich.”
Proficiat Stefan en team! 🙌