AtMost crossmediale marketing en concept
Leadsgeneratie door bureau AtMost met de Social selling via LinkedIn trucs
AtMost crossmediale marketing en concept|
20 oktober 2022

Digitaal zakendoen, groeiende personal branding, het massaal digitaal streamen en op een manier die past bij de tijdsgeest relaties en klanten bedienen – het is anno 2021 makkelijker dan ooit door het grote bereik van social media. Het beheer van relaties op deze platformen is vooral relevanter geworden en op – met name – het zakelijke netwerk LinkedIn nog beter en specifieker gericht op het juiste publiek. Daar is namelijk geen plek voor complottheorieën en fake news.


Dat is de claim uit de nieuwste publicatie van specialist op het terrein van marketing voor social media Patrick Petersen. In zijn crossmediale boek ‘Social Selling met LinkedIn – Digitaal klantmanagement in een nieuwe economie’ sleept de hyperactieve auteur, docent en ondernemer de ondernemers met een kleine organisatie en zelfstandigen zonder personeel door deze digitale thuiswerkperiode heen. Dit gebeurt met wervende features, tips en een doelgericht plan voor social selling .



KOUD EN HARD VERKOPEN WERKT NIET MEER, WANT ALLES IS SOCIAL SELLING GEWORDEN.


Social selling via LinkedIn

Op LinkedIn hebben gebruikers niet of nauwelijks last van hacks, fake accounts, spam of andere Facebook-achtige taferelen. Met het opnieuw – en anders – invullen van bestaande middelen en methodieken voor social media kun je als organisatie op een nieuwe manier groeien en digitaal relaties beheren. Dit zakelijke netwerk kent namelijk uiteenlopende mogelijkheden voor social selling.

Enorme groei aan nieuwe mogelijkheden


Begin 2021 stond de wereldwijde LinkedIn-teller op ruim 750 miljoen gebruikers, met in Nederland bijna 10 miljoen accounts. Momenteel zijn zo’n 850.000 Nederlanders dagelijks op het platform te vinden. Daarbij dient aangetekend te worden dat het al geruime tijd geen netwerk voor louter werkzoekenden meer is. In toenemende mate wordt het een podium om kennis te delen en te netwerken, dat gekoppeld is aan media-uitzendingen via Zoom, Microsoft Teams en nieuwe functionaliteiten om bijvoorbeeld eenvoudig en gratis met je connecties te streamen. Het levert ondernemers met een kleine organisatie veel handige, gratis mogelijkheden op om zichtbaar te zijn en te blijven binnen een bestaand en warm netwerk.


SOCIAL SELLING IS PERSOONLIJK, LEUK, RELATIEGERICHT EN GAAT VAAK DIGITAAL LIVE.




Like Reageer