The Oval Office ontpopt zich tot een volwaardig creatief communicatiebureau, maar wel eentje met een heel eigen visie: ‘Experience Driven Communication’. Om deze stap kracht bij te zetten wordt het strategisch en creatief team uitgebreid en de communicatie-expertises verscherpt. Het Nederlandse team zal samen met hun Belgische collega’s opvallende communicatiecampagnes creëren waar unieke experiences het hart vormen.
Experiences verrijken het leven én communicatiecampagnes
Meer dan ooit werd tijdens de corona-crisis de kracht en het belang van persoonlijke ervaringen duidelijk. Bart van Wanrooij, Managing Director: “Plots mochten we niet meer (te dicht) bij elkaar komen, stopten alle live evenementen en konden velen van ons zelfs hun eigen ouders niet meer zien. Daardoor ontdekte iedereen nog meer dat we elkaar nodig hebben en dat we ervaringen willen delen die er toe doen. Dat geldt niet alleen van mens tot mens, maar ook van mens tot merk. Daar wil The Oval Office Nederland meer dan ooit aan bouwen met sterke campagnes en bijzondere ervaringen. Om te zorgen dat uit die relatie voor beide partijen het maximum wordt gehaald. Vandaar ‘Experience Driven Communication’.”
Expertises in externe en interne communicatie
Om deze visie concreet om te zetten in succesvolle 360° communicatiecampagnes versterkt het bureau zijn communicatie-expertises. Van Wanrooij: “De afgelopen jaren nam de vraag naar het inzetten van belevingscommunicatie als onderdeel van langlopende campagnes steeds verder toe. The Oval Office heeft hierin een voortrekkersrol gespeeld. Zo ontwerpen we vandaag de dag employee engagement campagnes die reiken van Azië tot Amerika, in maar liefst 12 talen. Uiteraard vraagt dit om specifieke in-house expertises zoals projectmanagement van content en media inzet en die van digital & social producties. Die expertise hebben we nu in huis. Binnenkort wordt ons team verder versterkt door een ervaren Communications Director; ze zal vanaf midden november voor onze opdrachtgevers klaar staan om hen als strategisch sparringpartner te ondersteunen bij het creëren van authentieke en effectieve merkcampagnes.”
Ook de wijze waarop het bureau naar communicatievraagstukken kijkt is verder geëvolueerd. Van Wanrooij: “De baseline ‘We make people experience brands’ breiden we uit met ‘We make brands experience people’. Om duidelijk te maken dat succesvolle communicatie meer dan ooit tweerichtingsverkeer is. Mensen stonden altijd al centraal, maar dan wel vaak als consument. Experience Driven Communication kijkt naar de mens als volwaardige deelnemer aan het economische, maatschappelijke en culturele leven met eigen overtuigingen, waarden, voorkeuren, doelen en behoeften. Ook in communicatie moet het voor ons in de eerste plaats gaan om mensen te inspireren, te raken en hen de meerwaarde van merken te laten beleven. En omgekeerd. Alleen op die manier bouw je aan duurzame relaties"
Samen met Ronald Bekius en het live en activatie team ontwerpen we holistische campagnes waarin de kracht van content en storytelling, digital & social, media, loyalty experiences, events en brand activations maximaal tot uiting komen.
Ronald Bekius, Client Service Director Live Communication: "We zijn er meer dan ooit van overtuigd dat echte belevingen (of ze nou fysiek, hybride of virtueel zijn) een krachtig medium zijn om mensen en merken te verbinden. Met onze nieuwe visie gaan we nu "all-the-way" in de campagnes die we creëren: geen communicatie zonder live beleving, geen live beleving zonder communicatie".
Heel wat veranderingen dus, gevat in een compleet nieuwe website: https://www.theovaloffice.nl