Vergroot je sales succes: optimaliseer review scores om conversies te verhogen
In dit gedeelte bespreken we reviews en het belang ervan voor eventlocaties en leveranciers.
Eventorganisatoren kijken steeds vaker naar reviews als ze een bepaalde locatie of leverancier overwegen. En dat is volkomen logisch. De meesten van ons doen dit ook als we online zoeken naar de beste hotels, restaurants en andere dingen die we online kopen.
eventplanner.net heeft een betrouwbaar reviewplatform; er is een groot verschil als je ons vergelijkt met bijvoorbeeld Google en Facebook reviews. Veel gebruikers vragen zich af of ze Google of eventplanner.net als reviewplatform moeten gebruiken. Ons antwoord is duidelijk: kies voor een veilig reviewplatform waar alleen je echte klanten reviews kunnen publiceren.
Op platforms als Google en Facebook zijn reviews ongeverifieerd en kan iedereen er een achterlaten, zelfs mensen die nog nooit met je hebben gewerkt. Op eventplanner.net hebben we een veilig beoordelingssysteem waarin elke review die over je bedrijf wordt geplaatst, onderworpen is aan een goedkeuringsproces. De review wordt niet direct gepubliceerd en je krijgt de mogelijkheid om te valideren of het een echte klant is.
- Belangrijk! Een geweldige feature is dat de reviews die op eventplanner.net worden geplaatst ook op Google worden getoond en daar ook meetellen voor je ranking.
Als we bijvoorbeeld naar de bedrijfspagina van een evenementenbureau kijken, zien we hun score rechtsboven. Een uitstekende score zou bijvoorbeeld een 9,6 uit 10 zijn, gebaseerd op 32 beoordelingen.
Als we nu naar beneden scrollen op deze pagina, zien we de 32 beoordelingen die gebruikers daadwerkelijk hebben achtergelaten. Wanneer bezoekers een respectabel aantal reviews zien, laat dat een sterke indruk achter en is de kans groter dat ze informatie over je diensten opvragen.
Zoals al uitgelegd, hoe meer reviews je hebt, hoe beter je eventplanner.net ranking. Er zijn echter nog een aantal andere voordelen van het eventplanner.net review systeem. De eerste is dat het volledig gratis is voor zowel onze gratis bedrijfspagina's als onze premium bedrijfspagina's. Het is dus logisch om het direct te gaan gebruiken. En het is super eenvoudig. Ga naar onze website, ga naar de juiste review pagina, kopieer de URL en deel deze link met je klanten.
Veel leveranciers kunnen een goede lijst met reviews verzamelen door hun reviewpagina met hun klanten te delen. Bijvoorbeeld, na het organiseren van een geweldig evenement, sturen ze de link naar deze beoordelingspagina de dag na het evenement, waarbij ze klanten persoonlijk vragen om een beoordeling achter te laten.
- Belangrijk! Zorg ervoor dat je kort na het evenement om recensies vraagt, terwijl het enthousiasme nog aanwezig is. Stuur indien mogelijk een persoonlijk bericht in plaats van een algemeen bericht. Het is gemakkelijk voor iemand om een review te schrijven, dus benadruk dit, want klanten zullen eerder een review achterlaten als het probleemloos is.
Nadat je een aantal goede reviews hebt gekregen, wilt je ze misschien op je eigen website laten zien. En dat is heel eenvoudig te doen. Ga naar uw dashboard en klik op 'Instellingen', en je ziet daar het tabblad 'Widgets'.
U kunt deze embedcode gebruiken om onze reviewwidget aan je website toe te voegen. Als je niet gewend bent om met HTML te werken, vraag het dan aan je webontwikkelaar. Het kost hen niet meer dan een paar minuten om dit weer te geven, aangezien het slechts een kwestie is van deze code in je website te injecteren.
Als je lid bent van een van onze premiumpakketten, kun je ook aanpassen hoe je integratie eruitziet met behulp van onze review API-integratie. Dat is iets technischer en vereist mogelijk de aandacht van je webontwikkelaar.
Zoals we al hebben besproken, wanneer iemand een review plaatst, is het aan jou om te valideren dat deze afkomstig is van één van jouw klanten. Als we naar het tabblad 'Reviews' in 'Settings' gaan, zie je de reviews binnenkomen. Er zal een knop zijn om ze te accepteren of af te wijzen. Je kunt een review alleen afwijzen als het geen klant van jou is. Als je slecht werk hebt geleverd, is dat geen reden om een review af te wijzen; als de reviewer kan bewijzen dat hij/zij een echte klant is, zullen we de review toch goedkeuren.
Dat gezegd hebbende, aangezien ons reviewplatform veilig is en de namen van onze gebruikers onder de reviews verschijnen, blijven de meeste reviewers professioneel en hanteren ze goede etiquette. Van de duizenden en duizenden reviews die op ons platform zijn achtergelaten, hebben we er maar een handvol die negatief zijn.
Wanneer er een nieuwe review binnenkomt, kun je deze accepteren of weigeren. Je ontvangt ook een e-mail waarin je wordt gevraagd dit te doen. Als je binnen twee weken na plaatsing geen actie onderneemt, wordt deze automatisch geaccepteerd en is er geen weg terug. Het is niet verplicht om reviews handmatig goed te keuren, maar je hebt altijd de mogelijkheid. En dat is een belangrijke functie die ontbreekt op andere platforms zoals Google en Facebook.
Iets anders wat je kunt doen is reageren op reviews. Als je op 'Lees reviews' klikt, zie je de reviews hier, maar je kunt ook op die reviews reageren. En het is een goede gewoonte om dat te doen. Als iemand moeite doet om een review voor je bedrijf te schrijven, ga dan met hem of haar in gesprek en toon je waardering.
Als iemand constructieve kritiek deelt, erken dan hun feedback en laat ze weten hoe je die feedback gaat implementeren. Dit is iets wat andere bezoekers ook lezen. En zelfs als je een negatieve review hebt, laat de manier waarop je reageert een grotere indruk achter op een lezer dan de negatieve review zelf. Het laat zien dat je om ze geeft en toegewijd bent om herhaling te voorkomen. Dat wekt veel vertrouwen bij andere potentiële klanten.
Onder de reviewwidget hebben we ook een directe link die je met je klanten kunt delen. En onderaan de pagina zie je ook enkele veelgestelde vragen om je meer informatie te geven over reviews; bijvoorbeeld informatie over het verkrijgen van API-toegang.
- Belangrijk! Voor startersprofielen raden we altijd aan om een doel te stellen van het verkrijgen van ten minste drie reviews. Wanneer je bedrijfspagina drie beoordelingen krijgt, krijg je een score, die wordt weergegeven in de zoekresultaten en resulteert in een hogere ranking.
We raden altijd aan om nieuwe reviews te verzamelen, want hoe meer je er hebt, hoe beter je reputatie. En door ervoor te zorgen dat er altijd een recente review is, hebben potentiële klanten meer vertrouwen in je bedrijf dan in een bedrijf waarvan de laatste review een paar jaar geleden is geschreven.
En als je reviews gaat verzamelen, is er een extra stimulans! Als je minimaal tien reviews hebt, waarvan er minimaal vijf van het afgelopen jaar zijn, en je score hoger is dan 90%, dan win je elk jaar het eventplanner.net certificate of excellence.
Je hebt misschien al opgemerkt dat er bovenaan sommige bedrijfspagina's een 'certificaat of excellence' voor een bepaald jaar wordt weergegeven. En dat is een prijs die evenementenlocaties en leveranciers in het zonnetje zet die net dat beetje extra doen voor hun klanten. Dus, stel je doelen hoog en ga voor het 'certificaat of excellence' van eventplanner.net!
Lees ook
- Waarom zijn reviews zo belangrijk voor eventbedrijven en eventlocaties?
- Hoe krijg ik meer reviews over mijn eventbedrijf of locatie?
- Zijn de reviews op eventplanner.be /.nl betrouwbaar?
- Klim omhoog: deskundige strategieën om je positie in zoekmachines te verbeteren
- Hoe plaats ik de review widget op mijn eigen website?
- Wat zijn de voorwaarden voor het 'Certificate of Excellence'?
- Review API: integreer reviews op je eigen website
- Hoe krijg ik meer volgers op mijn bedrijfspagina?
- Hoe reageer je op een review?
- Wat is het eventplanner.be /.nl 'Certificate of Excellence'?
- Hoe deel ik een review op social media?