Bouw je digitale aanwezigheid op: creëer een impactvolle bedrijfspagina

Als ke al een account hebt bij eventplanner.net, log dan in op ons platform voordat je een bedrijfspagina aanmaakt. Anders heb je twee accounts.


Zodra je bent ingelogd op ons platform, zijn er meerdere manieren om te starten. De eerste plek waar je een nieuwe bedrijfspagina kunt maken, is je dashboard. Je ziet welke bedrijfspagina's je al hebt en onderaan staat een knop: 'Voeg een bedrijfspagina toe'. Dit is handig wanneer je al een bestaande bedrijfspagina hebt, maar let op, je kunt slechts één bedrijfspagina per bedrijf maken. Anders wordt deze afgewezen.


Waarom meerdere bedrijfspagina's? Stel dat je een eventlocatie-eigenaar bent en meerdere locaties hebt; dan is het logisch om meerdere bedrijfspagina's te maken. Eén per locatie. Als je nog geen bedrijfspagina's hebt, ziet je op deze plek een grote groene knop met de titel 'Maak je eerste bedrijfspagina'.


Een andere plek waar je kunt beginnen is de 'adverteren'-sectie van onze website. Klik op 'Add your business'.


Wanneer je een nieuwe bedrijfspagina maakt, moet je eerst het pakket selecteren waarop je je wilt abonneren. Je hebt vier opties:

  • XL-pakket
  • Medium pakket
  • Budget pakket
  • Gratis pakket


De premium versies geven je bedrijf natuurlijk meer exposure. Deze abonnementen bevatten functies zoals een toppositie, een link naar je website, onbeperkte posts, technische ondersteuning en zelfs de mogelijkheid om vacatures te plaatsen. Het belangrijkste verschil tussen de pakketten is het aantal categorieën en regio's waarin je kunt adverteren.


Een voorbeeld van een categorie is 'evenementenlocatie'. Houd er echter rekening mee dat we meerdere categorieën hebben voor evenementenlocaties, zoals feestzalen, conferentieruimtes, etc. Je zult dus waarschijnlijk meer dan één categorie willen targeten om je zichtbaarheid te vergroten. Wat regio's betreft, dit heeft betrekking op een specifiek land.


Dus, het budget pack is meestal voor kleine bedrijven en start-ups. Bijvoorbeeld, een lokale DJ zou de categorie 'disc jockeys' moeten selecteren en het land waarin ze actief zijn. De meeste bedrijven hebben echter het 'medium pack' nodig, waarmee je tot vijftien categorieën (of landen) kunt toevoegen.


Het XL-pakket is doorgaans bedoeld voor internationale bedrijven die maximaal driehonderd categorieën en/of landen willen selecteren. Dus als je voor een leverancier van evenementensoftware werkt én internationaal werkt, kies dan voor het XL-pakket.


  • Belangrijk! Je zult een prijsverschil merken, afhankelijk van of je je per jaar of per maand abonneert. Als je je abonneert op het jaarpakket, krijg je een aanzienlijke korting – meestal rond de 20%.


Zodra je jouw gewenste abonnementspakket hebt geselecteerd, ga je naar een pagina om persoonlijke informatie in te voeren. Daarna begin je met het kiezen van de landen waarin je bedrijf actief is. Standaard selecteert eventplanner.net automatisch het land waarin je woont (op basis van de persoonlijke informatie die je op de vorige pagina hebt verstrekt).


Selecteer alle relevante landen waarin je actief bent en scroll naar beneden naar de categorieën. Je dient alleen activiteiten te selecteren die je als op zichzelf staande producten aanbiedt. Dus als je bijvoorbeeld een eventlocatie bent, ga je naar de sectie 'Evenementenlocatie'.


Je zult merken dat er meerdere categorieën onder deze secties staan. Je kunt meerdere opties selecteren; je kunt bijvoorbeeld een feestzaal runnen die op andere gelegenheden als trouwlocatie fungeert.


Selecteer echter geen categorieën die geen deel uitmaken van je bestaande klantenaanbod. Je bent misschien geneigd om catering te selecteren als je ooit externe cateraars op je locatie hebt gehad voor evenementen, maar als je deze service niet aanbiedt op andere locaties of als een op zichzelf staande service, laat je dat vakje leeg.


  • Belangrijk! Alleen omdat je locatie een podium heeft waar bands af en toe optreden, ben je nog geen agent voor muzikanten die live-acts aanbieden. Door de categorieën te selecteren die je daadwerkelijk aanbiedt, help je ons de integriteit van onze bedrijfspagina's te behouden, zodat gebruikers de juiste mensen bereiken – terwijl je ook het aantal onnodige aanvragen minimaliseert die jouw tijd verspillen.


Nadat je de relevante categorieën hebt geselecteerd, scrol je naar beneden en klik je op 'Volgende'. Er verschijnt een waarschuwing wanneer informatie die je hebt ingevoerd onvolledig of onjuist is. Bovenaan de pagina zie je ook het aantal categorieën en regio's dat je hebt geselecteerd versus het toegewezen aantal. Als je meer opties moet selecteren dan de huidige limiet van je gekozen pakket, kun je altijd upgraden.


Klik op 'Volgende' als je klaar bent. Voor sommige landen splitsen we de selecties zelfs op provincie. Als je bijvoorbeeld op de vorige pagina het Verenigd Koninkrijk hebt geselecteerd als het land waarin je actief bent, ziet je nu een uitsplitsing met Engeland, Noord-Ierland, Schotland en Wales. Selecteer de regio's waarin je actief bent en klik op 'Volgende'.


Als je één van de categorieën onder 'Evenementenlocaties' hebt geselecteerd, kom je op een pagina waar je jouw zoekfilters instelt. Je wilt je klanten vertellen over deze elementen van je bedrijf. Bied je gratis wifi aan? Wat is de minimale en maximale capaciteit van je locatie? Is er parkeergelegenheid? Selecteer alle categorieën die van toepassing zijn en klik op 'Volgende'.


Je moet een samenvatting van je zakelijke activiteiten op deze pagina invoeren en relevante trefwoorden en zoektermen opnemen. Het is belangrijk dat je wat effort stopt in het schrijven van een uitstekende text, omdat dit echt impact maakt bij het verbinden met en converteren van potentiële klanten.


Houd rekening met het publiek van ons platform. Onze gebruikers bestaan uit professionele eventplanners, bedrijven en particulieren die hun eigen evenementen organiseren. Zorg ervoor dat wat je hen vertelt hun probleem oplost. Het wordt aanbevolen om tussen de 150 en 300 woorden te schrijven. Minder is te kort en meer is te omslachtig en ontmoedigend. Dit is wat je moet opnemen:


  • Bedrijfsbeschrijving: introduceer je bedrijf kort en bondig, beschrijf wat het doet en wat het onderscheidt van de concurrentie.
  • Waardepropositie: benadruk de unieke waarde of voordelen van uw producten en diensten; leg uit hoe je bedrijf de problemen van klanten oplost.
  • Kernproducten of -diensten: vat je belangrijkste aanbod samen en beschrijf hun kenmerken en voordelen.
  • Bouw geloofwaardigheid op: noem opvallende realisaties, ervaringen en expertise om vertrouwen te wekken.
  • Call to action: nodig de klant uit om de volgende stap te zetten. Dit kan inhouden dat de klant je website bezoekt, contact opneemt met je team of zich aanmeldt voor een proefversie of demo.


In het volgende tekstvak moeten we de trefwoorden invoeren. Trefwoorden zijn essentieel omdat ze je zichtbaarheid vergroten en het voor je doelgroep gemakkelijker maken om je te vinden bij het zoeken op Google en ons platform.


Hier zijn enkele voorbeelden van trefwoorden: evenementenlocatie, cateraar, trouwlocatie en privéfeest. Zorg er wel voor dat je de trefwoorden scheidt met een komma. Plaats ook geen aanhalingstekens rond de trefwoorden. Voer het trefwoord en een komma in. Als er spaties in een bepaald trefwoord staan, zoals 'evenementenlocatie New York', is dat prima. Een long-tail-trefwoord heeft één komma nodig na het laatste woord.


Onder het tekstvak zie je hoeveel trefwoorden je nog kunt toevoegen. Er is een limiet, dus denk goed na over welke trefwoorden het belangrijkst zijn voor jouw klanten.


Zodra je de vereiste gegevens hebt ingevoerd, klik je op 'Volgende' en word je naar een betaalpagina geleid (tenzij je het 'gratis pakket' hebt geselecteerd). Als je een Europees btw-nummer hebt, kun je dat hier invoeren. Als je dat niet hebt, vink je het vakje aan. Nadat je jouw betalingsgegevens hebt ingediend, kom je op het dashboard van je bedrijfspagina terecht.


En dat is alles voor het aanmaken van je pagina! Bedankt voor je deelname aan ons platform. Lees zeker verder voor meer inzichten in hoe je het meeste uit je bedrijfsvermelding op eventplanner.net haalt.

Voltooi en ga verder

Lees ook