Het moment dat jouw gasten je event binnenlopen, willen ze hun dagelijkse beslommeringen vergeten en zich onderdompelen in een buitengewone omgeving. Het gaat hen niet alleen over de sprekers die ze willen horen of de nieuwe relaties die ze gaan leggen, het gaat ook over de beleving van de omgeving. Deze kan je event maken of kraken.
Je kunt echte sterren uitnodigen om spectaculaire keynote speeches te geven, je kunt waanzinnig lekker eten en drinken aanbieden. Maar als je je niets aantrekt van de beleving die je gasten hebben met de omgeving, dan is de kans groot dat ze zich verwaarloosd voelen. Het gekke is dat de verschillen tussen goede en slechte locaties soms heel subtiel zijn.
Bijvoorbeeld, een lange wachtrij bij de check-in balie. Een helse zoektocht naar de juiste break-out room. Of als je een vipgast bent, de tijd die je moet wachten tot je afspraak verschijnt. Ze lijken onbelangrijk, maar deze kleine details kunnen een gigantische impact hebben op de beleving van je gasten.
Om deze onplezierige situaties te vermijden, leiden we je door zeven on-site best practices die misschien wel nuttig zijn voor jouw evenement:
Best practice 1: Stroomlijn het check-in proces
Een eerste indruk maak je maar één keer. Deze uitdrukking maakt meteen het belang van het check-in proces duidelijk. Zorgt dus voor een ...