Je bent verantwoordelijk voor een terugkerend evenement en je ontdekt dat schaalvergroting nodig is? Door een verhoogde merkbekendheid en publieke interesse, kun je groeien. Dat is goed nieuws, niet? Je wil ten slotte meer deelnemers ontvangen en meer buzz creëren. Maar misschien vind je dat best wel uitdagend?
Een evenement schalen is net zoals een bedrijf schalen. Het vereist de juiste hoeveelheid middelen en de juiste strategische aanpak. Schalen beïnvloedt zowel de deelnemerservaringen als het resultaat van de toekomstige edities. Als je je middelen niet correct toekent, dan riskeer je niet te voldoen aan de verwachtingen van je gasten.
Je kiest bijvoorbeeld voor een grotere locatie of een uitgebreider programma, maar als je niet het juiste team hebt, dan loop je het gevaar dat je gasten verloren lopen en zich niet welkom voelen. Of je wil meer deelnemers registreren dan bij de vorige edities, maar je behoudt dezelfde check-in procedure. Het resultaat? Een lange wachtrij voor de ingang en een gigantische hoeveelheid gefrustreerde gasten. Een slimme en gebalanceerde aanpak is het geheim. En dat bereik je gemakkelijk door deze kleine stappen:
Stap 1. Maak een onderscheid tussen must-haves en nice-to-haves
Een van de belangrijkste reden waarom een event schalen intimiderend lijkt, is het gebrek aan overeenstemming tussen je eventvisie en je resources. Misschien mis je een groter team of ...