Hoe organiseer je je gastenlijst efficiënt?

Hoe organiseer je je gastenlijst efficiënt?

Wat is een van de meest stressvolle momenten bij het organiseren van een event? Is het de registratie van je gasten? Is het de controle op je AV-uitrusting? Of is het misschien het coördineren van de catering?

 

Natuurlijk zijn al deze aspecten belangrijk. Maar er bestaat niets spannender dan de eerste interactie tussen jouw team en je gasten. Met andere woorden: het check-in proces is het spannendste moment.

 

En dat geldt vooral voor grote evenementen. Denk even aan een beeld dat de honderden, zo niet duizenden gasten in een rij staan te wachten om een hun goodie bag te krijgen. Het is verschrikkelijk. En dat is waarom een overzichtelijke gastenlijst cruciaal is. Je team moet gemakkelijk kunnen navigeren door de namen, snel iemand vinden, om hem de juiste richting uit te sturen of om de correcte badge te genereren. 

 

Een overzichtelijke en gemakkelijk te gebruiken gastenlijst samenstellen voor je event, bespaart je team heel wat stress. Het helpt je ook de gastenbeleving te stroomlijnen door hen sneller door de check-in procedure te krijgen. Nu je dit weet, laten we even bekijken welke stappen je kunt zetten om een efficiëntere gastenlijst te organiseren:   

 


Stap 1: Creëer segmenten of types

Is je toegangsprijs voor iedereen hetzelfde? Of varieert die afhankelijk van het type-gast: een student of investeerder bijvoorbeeld. Voorzie je hetzelfde aanbod voor al je gasten, of hebben de ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties