30 organisatoren sluiten zich aan bij kortgeding ID&T

30 organisatoren sluiten zich aan bij kortgeding ID&T

Meer dan dertig organisatoren sluiten zich aan bij het kort geding dat festivalorganisator ID&T vrijdag aankondigde tegen de Nederlandse overheid als reactie op de strengere coronamaatregelen. Het gaat onder meer om Paaspop, Apenkooi, Zwarte Cross, F1 Dutch Grand Prix Zandvoort en DGTL.


ID&T organiseert onder meer de festivals Defqon.1, Mysteryland, Awakenings, Sensation, Thunderdome, Welcome to the Future, Amsterdam Open Air en Milkshake. In het kort geding eist de festivalorganisator een duidelijk besluit vanuit de overheid. Ofwel moeten festivals kunnen doorgaan onder de zogenoemde Nederlandse Fieldlab-voorwaarden, waaronder testevents zijn opgezet, ofwel moet de overheid haar verantwoordelijkheid nemen.


De betrokken partijen verschijnen vrijdag 16 juli om 10u voor de rechter. In afwachting van de uitkomst gaat ID&T "zo goed en zo kwaad als het gaat" verder met de voorbereidingen van geplande festivals. "We hebben ons goed laten adviseren door juristen en denken een kans te maken om het besluit nietig te verklaren. De zitverplichting is 'totaal niet werkbaar' als alternatief."


Volledige lijst van organisatoren die zich hebben aangesloten bij het kort geding

24-uurs Solexrace, 4PM Entertainment, A Venue Events, Absolutely Fresh, Apenkooi, Apex Event Productions, BeetjeDansen Events, BZB, Chasing the Hihat, De Wijze Uil, E&A, Elevations Events, Feestfabriek, First Vision, HockeyLoverz, Intents Events, Life Over Future, Minority Events, Nomads, One of the Guys, Par-T, Paaspop, Rebirth Events, Rotterdam Dance Parade, Sensation Events, Sportvibes, Thuishaven Events, Toffler, Trees of Live, UDC en ZeeZout.

Bron: Het Parool, NOS, RTL, ...

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties