Eventbureaus ontwikkelen zich tot brede marketingpartner

Eventbureaus ontwikkelen zich tot brede marketingpartner

Het is geen geheim dat de voorbije jaren een uitdaging betekende voor veel bedrijven uit de eventsector. Eventbureaus zagen hun projecten één voor één geannuleerd of uitgesteld en waren genoodzaakt om creatief om te springen met het talent dat ze in-house bezitten.


Sommige eventbureaus zetten hun rug onder de organisatie van test- of vaccinatiecentra, terwijl anderen hun expertise uitbreidden naar bredere marketingactiviteiten en digitale events.



Van leveranciers naar lange termijnpartners

"De evolutie in expertise van eventbureaus resulteert in een nieuwe, ongeziene samenwerking tussen eventbureaus en hun klanten: voorheen lag de nadruk op vluchtige maar intensieve samenwerkingen, gericht op een eenmalig, grootschalig event. Hoewel dit nog steeds de core business blijft van eventbureaus, kan je nu ook op hen steunen als allround marketingpartner op lange termijn. Hier zijn ook heel wat voordelen aan verbonden, waarbij in-house marketeers veel efficiënter te werk gaan en zich kunnen focussen op de core van hun job waardoor ze hun meerwaarde voor het bedrijf optimaal kunnen inzetten", aldus Thijs Bekaert - Managing partner Dazzle Events.



Partners voor kleinere evenementen en andere marketingactiviteiten

"Kies je voor een langetermijnsamenwerking met een evenementenbureau, dan teken je niet alleen voor expertise bij exclusieve evenementen, maar ook voor een partnership voor kleinere gelegenheden, zoals ondersteuning bij beurzen, activaties, offsite meetings, persevents, etc. Bovendien neemt het evenementenbureau ook marketingacties op zich waardoor het integraal deel uitmaakt van je marketingplan."

 

Het Gentse evenementenbureau Dazzle Events ontwikkelde zich het voorbije jaar richting een allround event-/marketingpartner van haar klanten. Wat ontstond uit noodzaak, bleek een schot in de roos.


"Voor de organisatie van onze evenementen maken wij ons het DNA van onze klanten door en door eigen. Het verder kunnen inzetten van die kennis, tijdens een langetermijnsamenwerking, ervaren zowel onze klanten als wijzelf als een enorme meerwaarde. Zo hebben we momenteel meerdere projectmanagers die part-time ingeschakeld zijn bij onze klanten. Vroeger gaven we onze klanten mee 'het gevoel te evenaren alsof we naast hen op bureau zaten', nu is dit letterlijk zo. In die mate zijn we mede verantwoordelijk voor marketingresultaten. Waar we vroeger eerder instonden voor losstaande producties, denken we nu mee over de beoogde targets, cijfers en doelstellingen van de evenementen."

www.dazzle-events.be/
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

ISE 2025: 'Connection Restored' - Claim nu je gratis ticket!

ISE 2025: 'Connection Restored' - Claim nu je gratis ticket!

Gloednieuw 4-sterrenhotel The Ostendian opent maart 2025

Gloednieuw 4-sterrenhotel The Ostendian opent maart 2025

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Advertenties