Gedaan met Elvis-bruiloften in Las Vegas

Gedaan met Elvis-bruiloften in Las Vegas

Stellen kunnen zich in casinostad Las Vegas niet langer laten trouwen door Elvis Presley-imitatoren. Authentic Brands Group, het bedrijf dat de naam en het imago van de 'King of Rock and Roll' beheert, heeft dat beslist.


Volgens de Amerikaanse showbizzwebsite TMZ kregen alle trouwkapellen in de stad het bevel om met deze praktijk te stoppen. "Kwestie van de naam van de zanger te beschermen", klinkt het.


Op de naam van Elvis Presley rust een beschermend handelsmerk, waardoor huwelijken eigenlijk niet door imitatoren uitgevoerd mogen worden. De Authentic Brands Group heeft nu brieven gestuurd naar alle trouwkapellen in Las Vegas om hen daarvan op de hoogte te brengen. Kapellen die er toch mee doorgaan, kunnen volgens het bedrijf juridische stappen verwachten. 


Het is niet duidelijk waarom nu pas actie ondernomen wordt tegen de Elvis-imitatoren. In Las Vegas worden al decennia huwelijken voltrokken door 'Elvissen'. TMZ schrijft dat Vegas-bruiloften de stad jaarlijks zo'n 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) opleveren. Trouwerijen met 'The King' maken daar een groot deel van uit.

Bron: HLN 01/06 via License2publish, Foto: Unsplash @emrecan arık

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties