Hubilo Technologies Inc, een eventtechnologie bedrijf, heeft het Belgische Fielddrive overgenomen als strategische overname. Met toegang tot meer resources, gegevens en marktinzicht wil het gecombineerde bedrijf toonaangevende producten en klantervaringen leveren en meer toptalent aantrekken.
Hubilo haalde meer dan $ 150 miljoen op bij toonaangevende durfkapitaalbedrijven, waaronder Lightspeed Venture Partners, Alkeon Capital en Balderton Capital. Hubilo werd 5 jaar geleden opgericht en heeft virtuele en hybride evenementervaringen geleverd in meer dan 185 landen met meer dan twee miljoen bezoekers.
"De combinatie van de twee bedrijven bundelt onze producten, expertise en talent echt, waardoor we ervoor kunnen zorgen dat we overal ter wereld digitale, hybride en persoonlijke evenementen kunnen organiseren. Deze overname versterkt Hubilo als de leidende speler op het gebied van evenemententechnologie", aldus Vaibhav Jain, oprichter en CEO van Hubilo. Jain voegde eraan toe: "Fielddrive zal als een onafhankelijke entiteit draaien en platformonafhankelijk blijven. De toewijding van Fielddrive aan klanten komt overeen met onze benadering waarbij de klant centraal staat, en ons doel is om te blijven voldoen aan de behoeften van onze klanten en deze te overtreffen door technologie te bieden die uitzonderlijke evenementervaringen ongeacht locatie, budget of formaat."
Fielddrive is een wereldwijd on-site eventtechnologiebedrijf dat organisatoren van evenementen wereldwijd ondersteunt met duurzame oplossingen om hun bezoekers te verrassen met het beste beheer van bezoekersstromen, die allemaal kunnen worden ingezet op elke locatie, locatie en elk type evenement.
"Het is verbazingwekkend om te zien dat het bedrijf zich verder uitbreidt en voortbouwt op zijn solide basis. Met extra middelen zullen we in staat zijn om onze oplossingen in meer geografische gebieden uit te breiden met nieuwe marktleidende functies", aldus Danny Stevens, oprichter en CEO van Fielddrive. "De overname betekent dat we op dit gebied verder kunnen blijven innoveren om onze klanten een onverslaanbare bezoekerservaring te bieden. We zijn allemaal enthousiast over de toekomst met Fieldddrive nu als onderdeel van Hubilo."
Terwijl Hubilo verder wil groeien binnen de persoonlijke ruimte, wordt Sophie Ahmed de general manager van Hubilo Onsite, waaronder Fielddrive binnen Hubilo zal vallen. "Ik heb al meer dan twee decennia grote persoonlijke evenementen geleid en ik begrijp waarom Fielddrive zo aantrekkelijk is voor organisatoren van evenementen: van het beheren van bezoekerswachtrijen, gezichtsherkenning voor inchecken ter plaatse, duurzame badges, ophalen en analyseren van leads, nieuwe mogelijkheden voor het genereren van inkomsten en een deskundig klantervaringsteam", aldus Sophie. "Dit is een fantastische aanwinst voor Hubilo, en we hebben veel spannende dingen gepland op onze roadmap terwijl we de grenzen verleggen bij het creëren van ongelooflijke evenementreizen voor organisatoren en hun aanwezigen, exposanten en sponsors."