In 7 stappen naar een onvergetelijk bedrijfsuitje

In 7 stappen naar een onvergetelijk bedrijfsuitje

Een bedrijfsuitje kan de onderlinge sfeer en samenwerking bevorderen. Maar hoe organiseer je dat zo gestroomlijnd mogelijk?

 

Best nuttig om er regelmatig met het team op uit te trekken. Maar om alles vlekkeloos te laten verlopen volg je best deze 7 stappen.

 

1. Wat is het doel?

Gaat het om teambuilding of heb je iets te vieren?

 

2. Wie mag er mee?

Het hangt grotendeels van het doel van het uitje af of de partners mee mogen. Wil je de teamgeest verbeteren, dan hoeven de partners niet uitgenodigd te worden. Bij een feest, is dat zeker wel een optie.

 

3. Wat mag het kosten?

Hoeveel mensen gaan er mee en hoeveel wil je maximaal uitgeven? Wat is er dan mogelijk?

 

4. Wat zijn de wensen?

Informeer bij de medewerkers naar hun wensen omtrent het uitje. Blijf daar het liefst zo dicht mogelijk bij in de buurt. Dan heb je de meeste kans dat het uitje gewaardeerd wordt.

 

5. Hoe wordt het budget verdeeld?

Bezuinig bij voorkeur niet op het samen eten; juist dat is voor veel mensen belangrijk. De hoofdactiviteit mag best iets minder kosten, als er daardoor meer geld overblijft voor het eten en drinken.

 

6. Hoe wordt het vervoer geregeld?

Je wil niet dat mensen niet kunnen komen omdat ze geen vervoer hebben of dat ze verdwalen en dus te laat komen. Ook wil je niet dat de deelnemers na afloop met een borrel op achter het stuur gaan zitten.

 

7. Waar ga je het uitje boeken?

Probeer het uitje zo te organiseren dat zoveel mogelijk personeelsleden het leuk vinden. Vergeet vervolgens niet iedereen uit te nodigen.

 

Inspiratie bedrijfsuitjes

Bron: Managersonline.nl, BusinessCompleet.nl

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties