Ahoy Rotterdam gaat congressen organiseren

Ahoy Rotterdam gaat congressen organiseren

Ahoy Rotterdam gaat vanaf begin november (internationale) congressen organiseren. Het nieuwe onderdeel gaat Ahoy Congress Management heten.

 

In eerste instantie wordt aansluiting gezocht bij toonaangevende (vak)beurzen die reeds door Ahoy Rotterdam worden georganiseerd. In maart en april 2009 worden de eerste congressen in de markt gezet.

 

Logische ontwikkeling

Algemeen directeur van Ahoy Rotterdam, de heer Jos van der Vegt: "Het nieuwe onderdeel sluit naadloos aan bij de strategie van Ahoy Rotterdam om omzet te genereren in nieuwe marktsegmenten, met nieuwe producten. Dit zal leiden tot een verdere versteviging van de marktpositie van de (vak)beurzen, waaraan de congressen worden gekoppeld. Door de met (vak)beurzen opgebouwde kennis en know-how, het bestaande netwerk én de database die Ahoy tot haar beschikking heeft, is het een logische stap die uitstekend past binnen de toekomstvisie van Ahoy Rotterdam. Dit wordt versterkt door de overlap tussen de commerciële doelgroepen van (vak)beurzen en congresgangers."

 

Kenmerkend voor de business-to-business congressen zijn een ijzersterke inhoud en onderscheidend karakter, gecombineerd met entertainment. Skills Masters, het grootste beroepenevenement van Nederland voor scholieren en werkzoekenden op (v)mbo-niveau, heeft begin maart de primeur. "De kennis die Ahoy, gezamenlijk met Skills Netherlands, met deze beurs heeft opgebouwd op het gebied van loopbaanoriëntatie en arbeidsmarktproblematiek, speelt een grote rol bij de conceptontwikkeling van het congres.

 

Op verrassende wijze zullen de congresdeelnemers tal van vernieuwende en praktische (internationale) tools aangereikt krijgen. Dit stelt hen in staat nog beter nieuw en goed gekwalificeerd personeel te werven en te behouden", aldus Maarten de Leng, medeverantwoordelijk voor Ahoy Congress Management. Tijdens dit congres zullen prominente, internationale sprekers acte de présence geven. In maart en april 2009 worden er ook congressen gekoppeld aan de consumentenbeurs Visma en de vakbeurs voor industrieel onderhoud, Industrial Maintenance.

 

Organisatie

De dagelijkse leiding van het nieuwe onderdeel binnen Ahoy is in handen van Robert Klaver en Maarten de Leng. Robert Klaver heeft ruime ervaring op het gebied van Sales & Communicatie en werkt sinds enkele jaren o.a. in opdracht van Ahoy Rotterdam. Maarten de Leng werkt sinds vier jaar als Exhibition Manager voor dezelfde organisatie en is afkomstig uit de congresbranche.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties