Guava organiseert doop hefeiland Goliath

Guava organiseert doop hefeiland Goliath

Evenementenbureau Guava kan de doopplechtigheid van het hefeiland Goliath, gebruikt bij de bouw van windturbineparken in diep water, aan haar palmares toevoegen.

 

Met de doop van het hefeiland Goliath krijgt het DEME-bedrijf GeoSea een uniek werkinstrument in handen om een leidende positie in te nemen bij de bouw van windturbineparken op grote afstand van de kust. De Goliath is het grootste werkeiland in zijn soort, en werd in Antwerpen gedoopt. Over twee weken vertrekt de Goliath naar het offshore windturbinepark van Alpha Ventus, nabij het Duitse eiland Borkum.

Reeds jaren werkt Guava voor de Antwerpse bagger-, milieu- en waterbouwkundige groep DEME. GeoSea is een nichebedrijf hiervan.


Met zijn spudpalen van 80 m lang, kan de Goliath veilig en efficiënt werken in waterdiepten tot 50 m,  een record. De Goliath heeft een nuttige oppervlakte van 55 x 32 m, en een laadcapaciteit van 1.600 ton.

250 genodigden woonden de academische zitting bij in zaal Stuurboord te Antwerpen. Een uitgebreide film over de bouw van de Goliath trok de belangstelling. Nadien vertrok de ganse delegatie met bussen naar Kaai 132 waar de Goliath in het water ligt. Daar volgde de doopplechtigheid.Rond 19 uur werden de VIP delegatie verwacht in zaal Horta waar een diner werd geserveerd.


Een zeer belangrijk gegeven in het ganse event was de veiligheid in alle eventruimtes en zeker aan boord van Goliath omdat deze toch een 30-tal meter boven het water lag tijdens het bezoek. Guava stond in voor de aanmaak van veiligheidsplannen en films.

Bron: Guava

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties