De prijs voor de meest effectieve fieldmarketing- activiteit van dit jaar is gewonnen door live marketingbureau MOVE voor de promotietour rondom de game Guitar Hero.
De case 'Iedereen een Guitar Hero!' voor klant Activision Blizzard was professioneel, dicht bij de doelgroep en met kwalitatief hoogwaardige contactmomenten, aldus de jury.
MOVE ontwikkelde een activiteit waarbij gamen laagdrempelig en tastbaar werd voor een groot publiek. Met gitaar of drumstel kon men het spel proberen maar dit ook meteen als bandlid demonstreren aan het aanwezige publiek. Zo kreeg de bezoeker de mogelijkheid en de ultieme kick om als Hero te mogen spelen op de podia van volle stadions en festivals.
Om een zo groot mogelijk bereik te creëren gebruikte MOVE bestaande podia van uiteenlopende zomerfestivals in Nederland en België, van EO jongerendag tot het concert van Lenny Kravitz. En met succes. Aandacht bij meer dan 1.000.000 mensen, festivalbezoekers, internetbezoekers en televisiekijkend Nederland bewijst dat de fieldmarketing aanpak werkt.
Over de DFMA award
Door het uitreiken van de DFMA AWARD wordt de aandacht gevestigd op cases waar met vernieuwd inzicht Fieldmarketing is ingezet om (nieuwe) doelgroepen aan te trekken, producten te introduceren of opnieuw onder de aandacht te brengen en/of informatie over te brengen.