Creativiteit, originaliteit en doelgerichtheid scoren

Creativiteit, originaliteit en doelgerichtheid scoren

Worden er door de recessie minder evenementen georganiseerd of lijkt dat alleen maar zo? Feit is dat de orders bij Dazzle Events blijven binnenstromen. "2013 belooft nu reeds 2012 te overtreffen", klink het enthousiast bij het creatieve eventbureau uit Erpe-Mere.


Niemand kan de feiten naast zich neerleggen. De economische recessie heeft een gedragsverandering veroorzaakt bij de eindklant. Elke uitgave binnen het marketing- en communicatiebudget wordt met argusogen bekeken. Toeleveranciers, zoals eventkantoren, overleven enkel als ze een meerwaarde kunnen creëren voor hun klanten. Als ze een creatieve surplus kunnen toevoegen aan een standaard evenement waardoor het nut ervan - op financieel, emotioneel of relationeel vlak of een combinatie van alledrie - meteen duidelijk wordt. Pas als een eventkantoor ten volle de kracht van een evenement binnen de totale communicatemix van een bedrijf weet te benutten, zal het overleven.

 

De cijfers liegen niet, Dazzle Events is zo'n eventkantoor. "2012 was voor ons een schot in de roos", horen we van managing partner Wouter Maenhaut. "We slaagden erin onze klantenportefeuille uit te breiden, heel wat nieuwe projecten binnen te halen en zelfs de omzet in vergelijking met 2011 te verdubbelen. Maar 2013 belooft daar nog een schepje bovenop te doen, dankzij enkele vaste contracten en nu reeds diverse bevestigde projecten. Niet minder dan 11 evenementen buiten België en 1 buitenlandse beursdeelname werden reeds in het laatste kwartaal van 2012 bevestigd."

 

"In het eerste kwart van 2013 zullen we alvast niet stil zitten", vult zijn collega Danny Brosens aan. "Op 1 februari organiseren we een nightlife event voor circa 3.000 16- tot 22-jarigen in Waregem Expo. VDAB West-Vlaanderen contacteerde ons dan weer voor een personeelsevenement in Diksmuide voor 500 personen. Bijzonder leuk zal de interactieve hotelontdekking worden die we ontwikkeld hebben voor een groep meetingplanners, in opdracht van Holiday Inn Brussels Airport en Crowne Plaza Brussels Airport. We bedachten een interactieve zoektocht (Gone in 60 Minutes) in ware '24'-stijl. Daar zijn we heel benieuwd naar. En VOKA herbevestigde zijn vertrouwen in ons. Ook dit jaar zal hun nieuwjaarsreceptie net dat tikkeltje anders zijn."

 

Dazzle Events is van alle markten thuis. "Klopt", vult Wouter aan. "Konami Digital Entertainment nam contact met ons op voor de ontwikkeling van de stand van hun Trading Card Games Division op de Nürnberg Toy Fair (30/01-04/02). We doen dit samen met Creaplan en staan naast de beursdeelname ook in voor de organisatie van een networking event nadat de beurs de deuren heeft gesloten." Met nog 3 reeds bevestigde buitenlandse evenemten in het eerste kwart van 2013, belooft het nieuwe jaar alvast veel goeds voor het Oost-Vlaamse eventkantoor.

www.dazzle-events.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties