40 jaar Bostoen. De verjaardag van het bouwbedrijf uit Drongen werd luisterrijk gevierd op hoogstaand niveau. Dazzle Events werd erbij gehaald om van het feestweekend meer dan alleen een leuke herinnering te maken.
"Vandaag heeft de eventsector de mond vol van het uitdenken van 'memorable experiences', unieke evenementen die - dankzij een ideale mix tussen creativiteit en inhoud - de deelnemers niet alleen vermaken maar hen ook kennis bijbrengen. Kennis over de waarden van het bedrijf, over haar toekomstplannen, ... Deze 'unieke ervaringen' zijn de kracht van evenementen, een bureau dat ze creëert onderscheidt zich door de klant bij te staan bij het bereiken van positieve returns", verteld Wouter Maenhaut van Dazzle Events.
"Toen we de briefing kregen, was meteen duidelijk dat er niet alleen gevierd moest worden. Bostoen wilde ook informatie en kennis meegeven aan haar genodigden", vertelt Danny Brosens. Het resultaat kan het best omschreven worden als een leerrijk feestweekend met een intens infotainmentgehalte. "In quasi alle acts die we opvoerden, zaten de kernwaarden van Bostoen - budgettair en ecologisch verantwoord bouwen - verwerkt."
Dag 1
Op de eerste dag van het evenement ontving Bostoen 460 VIP's op fr hoofdzetel in Drongen. Ecologie is één van de sleutelwaarden van het bouwbedrijf, en de genodigden werden daar bij het oprijden van de parking onmiddellijk aan herinnerd. Wie wou, kon er meteen de bandenspanning van zijn wagen laten nakijken. "Je kreeg ook een flyertje mee waarop uitgelegd stond hoeveel je op ecologisch en financieel vlak kunt besparen als je de spanning van je banden minimum vier keer per jaar laat nakijken", aldus Thijs Bekaert van Dazzle Events.
De feestelijke avond in de gebouwen van Bostoen verliep in drie fases. In een eerste ruimte vond de receptie plaats, in een tweede het academische gedeelte inclusief een sofagesprek met enkele politici en een toekomstvoorstelling via holografische projectie en in een derde finaal het feestelijke diner. Een 'sleutelbewaarder' begeleidde de gasten de hele avond lang, van de ene ruimte naar de andere. Telkens een deur openging om een nieuwe ruimte binnen te treden, kreeg je het gevoel in een andere wereld terecht te komen. Het idee om telkens een nieuwe deur te openen, was de basis van het concept. De eerste 40 jaren zijn voorbij, het is tijd voor een volgende stap...
Dag 2
Op zondag werden de medewerkers met hun gezin uitgenodigd. Dazzle Events vormde twee ruimtes van het bedrijf om tot een gezellig volksfeest, met een uiterst gezellige barbeque in Oklahomastijl volledig afgestemd op het personeel én uiteraard met veel kinderanimatie. Aansluitend op de nationale Open Wervendag kon, wie dat wilde, een helikopter over zijn of haar recent bij Bostoen gekochte huis of appartement vliegen. "Er werden ook dubbeldekkers ingezet waarmee naar de twee dichts bijzijnde Bostoenwerven werd gereden en men kon zelfs een hybride wagen winnen."
Youri Van Daele, Marketingdirecteur bij Bostoen: "Niets dan verwonderde gezichten zag ik, zowel bij ons als bij onze genodigden. 40 jaar Bostoen mocht geen alledaags evenement worden en dat is het ook niet geweest. We wisten min of meer waar we naartoe wilden, zetten Dazzle Events in de juiste richting en zij maakten er werkelijk een prachtig evenement van. Het 'wauw-effect' was overal voelbaar."