Uit de 7de EventMonitor blijkt niet alleen dat bij bedrijven het vertrouwen in event-marketing groeit. We zien ook een nieuwe trend ontstaan.
Langs de ene kant blijkt uit de recentste editie van onze barometer dat de budgetten voor events stabiliseren, nadat ze de laatste jaren teruggeschroefd waren. Langs de andere kant zien we dat het budget per persoon toch stijgt. Als we deze trend naast de resultaten van een andere bevraging van onze redactie zetten, zien we duidelijk een trend ontstaan waarbij bedrijven net iets vaker voor kleinschaligere evenementen kiezen, maar die dan wel kwalitatiever invullen.
Een beperktere budget, betere contacten leggen en een hogere ROI halen zijn de belangrijkste drijfveren voor bedrijven om minder grootschalig te denken. "Op een kleiner evenement heb je nu eenmaal meer mogelijkheden om alle gasten persoonlijke aandacht te geven. Hetzelfde totaalbudget, minder gasten en dus meer budget per persoon, resulteert in meer kwaliteit die de 'beleving' en 'impact' van het evenement versterkt. Kleiner wil echter niet persé 'klein' zeggen. Uit onze bevraging blijkt dat bedrijven gemiddeld 20-30% minder gasten uitnodigen."
Over EventMonitor
EventMonitor is de eerste barometer voor de Belgische en Nederlandse evenementenbranche. Het is een representatieve benchmark voor organisatoren, evenementenbureaus, opdrachtgevers en toeleveranciers van evenementen.