7 eventfoto's die niet mogen ontbreken

7 eventfoto's die niet mogen ontbreken

Goede eventfoto's maken opdrachtgevers blij, vleien sponsors en stimuleren persaandacht. Maar dergelijke foto's komen niet zomaar uit de lucht vallen. Achter zulke shots zit een strak plan: lijst je gewenste foto's op en zorg voor een goed uitvoeringsplan om de foto's te maken.

 

Neem het plan voor het event grondig door met de fotograaf van dienst. De volgende 7 shots mogen zeker niet ontbreken op je lijst.

  • Groepsfoto's
    Vraag je comitéleden om op voorhand aanwezig te zijn en geef hen een tijdstip en locatie om de foto te nemen. Is er een beroemdheid die naar je event komt en die je mee op de foto wil, maak ook daar dan afspraken over.
     
  • Overzichtsfoto's
    Zorg zeker voor een overzichtsfoto, ergens van een hoger punt genomen, zodat je een idee kan geven van de grootte van je evenement. Zorg er voor dat je fotograag ergens hogerop kan komen. Voorzie eventueel een ladder van waarop hij een foto kan trekken of waarmee hij ergens kan op klimmen.
     
  • Sprekers en acts
    Het lijkt evident, maar vergeet niet van alle sprekers en acts op het evenement een foto te nemen. Ook ander entertainment mag zeker niet ontbreken. Geef je fotograaf een lijst van de belangrijkste momenten en gebeurtenissen op je event. Worden er bekers of trofeeën uitgereikt, zorg dan dat je een foto van elke presentator en winnaar op het podium hebt.
     
  • Sponsors
    Neem foto’s van de sponsoractiviteiten voor het even en tijdens het event terwijl de deelnemers bezig zijn met de sponsoractiviteiten. Gaat het over een drankensponsor? Neem dan close-ups van de gesponsorde cocktails en de menukaarten, gasten die de drankjes aan het nuttigen zijn en gasten die poseren met gesponsorde flessen of met het drankje in de hand. Maar zorg er wel voor dat de gasten er niet dronken uit zien...
     
  • Locatie
    Zorg voor voldoende foto's van de locatie. Die zijn een belangrijk hulpmiddel bij debriefings en evaluaties. Maak ook altijd een foto van de ingang of het onthaal met de ontvangstdelegatie.
     
  • Programma
    Maak zeker een foto van het programma, de aankondiging of de brochure. Altijd leuk voor de mensen die er niet bij konden zijn.
     
  • Gasten uit verschillende regio's
    Probeer deelnemers uit verschillende regio's te groeperen om ze samen op de foto te zetten. Deze foto's kan je gebruiken om naar de regionale pers te sturen. 

 

Waar je verder op moet letten als je een fotograaf inhuurt lees je hier. Welke foto momenten ontbreken volgens jou nog in deze lijst? Laat het ons weten in een reactie onder dit artikel!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties