Dat To The Point Events geen uitdaging uit de weg gaat en het hart op de juiste plaats heeft bewijst dit opmerkelijke event. Op vraag van Een Hart voor Limburg, zorgde To The Point Events voor de coördinatie van een heuse eendjesrace.
Het doel van deze actie was geld inzamelen ter ondersteuning van kansbevorderende projecten voor maatschappelijk kwetsbare kinderen in Limburg.
"Voor de eendjesrace werden 80.000 badeendjes door Limburgse scholen en diverse serviceclubs verkocht. Hiervan werden er 48.731 geregistreerd, waardoor we meteen de grootste Belgische Eendjesrace ooit werden. Op logistiek vlak kwamen er bijgevolg heel wat uitdagingen bij de organisatie van dit evenement kijken: een parcours van 750m langs weerszijden met nadarhekken dichtzetten, 48.731 eendjes tegelijkertijd in het water droppen, 1 winnend eendje onderscheiden van de vele anderen en natuurlijk al de eendjes terug uit het water halen."
Grootste Belgische eendjesrace ooit
Gelukkig hebben heel wat Limburgse bedrijven het hart op de juiste plaats en kon de organisatie op de nodige materiële sponsoring rekenen. Op 25 mei dobberden de eendjes uiteindelijk om ter snelst over de Hasseltse Demer, op weg naar de te winnen Mercedes A. Onder het goedkeurend oog van bekende peters en meters zoals Kim Clijsters, Luc Appermont, Dana Winner, Koen Buyse en vele anderen mocht winnares Sanne Coun deze prachtige wagen in ontvangst nemen.
Guerilla-actie voor de lancering van de nieuwe website van To The Point Events
"Met deze schattige badeendjes werkten we een guerilla-actie uit om onze nieuwe website en bedrijfsfilm te lanceren. Onder het motto 'omdat we u graag zien geven we er eendje!' deelden we 600 eendjes uit. Via een augmented reality-app, gebouwd door onze structurele partner Appwise, kon iedereen onze bedrijfsfilm op magische wijze op het kleurrijke doosje laten afspelen."