Google lanceert interactieve second-screen app voor eigen events

Google lanceert interactieve second-screen app voor eigen events

Google lanceerde deze week een interactieve Android- en web-app die als tweede scherm gebruikt zal worden op de eigen evenementen van het bedrijf.

 

Google gebruikte eerder al apps voor haar eigen Google I/O developers conferentie, maar zet nu in op één app die dienst zal doen voor alle evenementen die de zoekgigant organiseert. In de omschrijving van de app op Google Play ontdekken we dat de app gebruikt zal worden om jezelf te registreren voor evenementen, om te communiceren met sprekers op het podium, aantekeningen te maken, deel te nemen aan de Q&A, content te delen via social media en verdere follow-up informatie aan te vragen. Op die manier wordt de app een volwaardig second-screen voor de evenementen.

 

Jezelf voor een event registreren is overigens heel eenvoudig. Op de uitnodigingen die Google verstuurd staat een gepersonaliseerde QR-code. Genodigden kunnen die QR-code gewoon met de app scannen. That's it. 

 

De app zal helaas enkel bruikbaar zijn voor evenementen van Google zelf, maar het concept op zich is ook voor andere eventorganisatoren inspirerend.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties