etouches neemt Belgische TapCrowd over

etouches neemt Belgische TapCrowd over

etouches, aanbieder van cloud-eventmanagement software-oplossingen, heeft de overname van TapCrowd aangekondigd. TapCrowd is creëert mobiele evenementenapplicaties en marketingdata voor bedrijven en organisaties wereldwijd.

 

Met de overname van TapCrowd kan etouches haar klanten nog beter een vooruitstrevende oplossing bieden om klantenbinding en networking op evenementen te versterken. Het zorgt bovendien voor een verbeterde productiviteit voor eventplanners en sponsoren en helpt hen om gegevens over evenementen en rendement te genereren en beheren. 

 

TapCrowd werd in 2010 opgericht door Brecht Fourneau en Miquel Vermeulen. Het biedt een speerpunt aan evenementenapplicaties en regelt de publicatie van de apps op alle leidende verkoopplekken, zoals iOS, Android. Windows Phone, evenals cross-browser HTML5 hybride apps. Het bedrijf biedt een uitgebreid maar gebruikersvriendelijk platform dat het professionals in de evenementen toestaat om het app-productieproces van A tot Z te beheersen. 

 

Bovendien heeft TapCrowd de overgang van een meer datacentrische aanpak naar mobiele apps geleid, waarbij het de groeiende marktvraag beantwoordt door mobiele marketingsautomatisering en data-analysetools voor evenementen te leveren. Het bedrijf heeft haar hoofdkwartier in Gent en heeft klanten in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten. Enkele van hun klanten zijn Carrefour, Kia, Marketo, NOKIA en SAP. 

 

"Onze klanten verlangden meer en meer naar geïntegreerde oplossingen die kunnen innoveren en resultaten kunnen leveren voor hun evenementen", zegt Oni Chukwu, CEO van etouches. "De overname van TapCrowd biedt ons een geweldige vooruitgang, aangezien we nu de meest innovatieve en uitgebreide oplossing op de markt aan onze klanten kunnen bieden. Ik ben persoonlijk erg verheugd dat deze overname gepaard gaat met de komst van een hecht, innovatief en technisch zeer vernuftig team van 16 technici, met een sterke kennis van hun vakgebied, die ons ondersteunen in het verstevigen van onze marktpositie in de evenemententechnologiesector."

 

"We zijn erg trots op etouches' buitengewone reputatie en haar koers op de markt, en zijn verheugd dat we ons mogen aansluiten bij dit sterke team om onze innovatieve technologie op de wereldwijde markt te brengen", vertelt Niko Nelissen, CEO van TapCrowd. "Onze diepgaande integratie met het etouches enterprise eventmanagementplatform biedt klanten een naadloze ervaring, waarbij vooruitstrevende mobiele evenementenervaring wordt gecombineerd met ongeëvenaarde marketing-, social- en datamogelijkheden om hun evenementen te promoten en lucratief te maken." 

 

Als onderdeel van de overname, sluit het gehele TapCrowd-team, waaronder ook haar twee medeoprichters, zich aan bij etouches. Daarnaast komt Niko Nelissen bij het leidinggevende team van etouches als vice-president van Mobile, Engagement & Data, om aan het hoofd te staan van etouches' innovatieve pogingen om het meest uitgebreide oplossingenpakket voor bezoekerservaring, social engagement en marketingdata voor evenementen te ontwikkelen.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties