22% WKR budget naar bedrijfsuitjes- half miljard onbenut

22% WKR budget naar bedrijfsuitjes-  half miljard onbenut

Uit het Nationaal Werkkostenregeling Onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectmeting in opdracht van FiscFree, blijkt dat werkgevers in Nederland bijna een half miljard van het werkkostenbudget onbenut laten.

 

Hiermee onthouden ze werknemers van fiscale voordelen en wordt er niet optimaal geprofiteerd van de besparing op sociale lasten door de werkgever.

 

Top 3 redenen voor het niet volledig benutten van het budget:

  • Angst om het budget te overschrijden (44%)
  • Werkgever biedt simpelweg weinig vergoedingen en verstrekkingen aan (35%)
  • Nog te veel onduidelijkheden over de werkkostenregeling (11%)

Daarnaast heeft een kwart van de werkgevers problemen ervaren bij de overstap naar de werkkostenregeling, zoals deze per 1 januari 2015 verplicht werd. De meest genoemde problemen waren van administratieve of fiscale aard, gevolgd door een te beperkte vrije ruimte met betrekking tot het te besteden budget.

 

"De huidige werkkostenregeling biedt veel keuzevrijheid voor de werkgever en werknemer, maar helaas worden niet alle mogelijkheden benut", aldus Bob Dijksma, directeur van FiscFree. "Vaak weet men niet van de mogelijkheid om een computer/laptop voor privégebruik aan te schaffen of van de vergoedingen voor fitness-, fietsregeling of vakbondscontributie binnen de huidige regeling. Door kennis te nemen van de juiste informatie en het gebruiken van de beschikbare middelen zijn er voor werkgever en werknemer veel voordelen te behalen".

 

TOP 3 uitgaven in werkkostenbudget

Tevens werd gevraagd waaraan het WKR budget gespendeerd wordt. Bedrijfsuitjes staan met 22% van het budget aan kop. 20% gaat naar de cafetariaregeling en 18% naar Kerstpakketten.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties