MPI balanceert op het randje van het (on)mogelijke

MPI balanceert op het randje van het (on)mogelijke

Na vijftien edities is de MPI NL Conference omgedoopt tot Content. Het jaarlijks event en vlaggenschip van MPI Nederland gaat verder onder deze nieuwe naam. Hiermee slaat MPI een nieuwe weg in en wil het balanceren op het randje van wat mogelijk is.

 

Hoe? Door het evenement als een proeftuin neer te zetten waarbij gezocht wordt naar de grenzen van het mogelijke, omdat dat gezien wordt als een functie van de vakvereniging. Op het web, voor de televisie en op tal van andere plekken is de hedendaagse mens inmiddels overal aan zet en bepaalt zelf wat er wordt gekeken en gedaan. Vreemd genoeg zijn events een plek waarbij voor een grote groep een bepaald programma wordt voorgeschoteld, kiezen en veranderen kan dan niet meer. 

 

Eerste Content in SugarCity 

Content gaat terug naar de basis. Weg met alles wat afleidt van de inhoud. Vanuit een blackbox bouwen we de juiste omgeving, voor 2016 is dit SugarCity in Halfweg. 

 

"CONTENT gaat over het breken met de gevestigde orde, de gebaande paden verlaten en nieuwe concepten uitproberen", aldus Roel Frissen van het organiserende team. "Wij willen dat de annual conference een proeftuin is voor nieuwe ideeën en waar professionals worden geïnspireerd om hun evenementen te blijven innoveren. Bij een dergelijk evenement hoort een locatie die aansluit bij deze gedachte; een locatie die een beetje schuurt en waar een creatieve en ondernemende spirit heerst. We waren op zoek naar een evenementenlocatie waar het concept onderdeel wordt van de inhoud. SugarCity past hier perfect bij."

 

"We trappen af met een lunch die je vantevoren kunt boeken en de content en de compositie bepaal je vooraf zelf online. Chef Naresh kookt 'exceptional conceptual' in het speciaal voor deze gelegenheid opgetuigde pop-up restaurant. Spreek af met een relatie om even goed bij te praten voordat het event begint. Wil je informeler lunchen en alvast sprekers leren kennen? Dat kan ook, schuif aan tafel voor een gezellige en inhoudelijke lunch. Jij bepaalt immers."

 

Inhoud is, zoals Content doet vermoeden, het belangrijkst. Om dat te onderstrepen gaat 75% van elk verkocht kaartje naar de sprekers. 

 

Van 100 naar 10 naar 5 naar 1 naar...

Na een oproep voor sprekers worden bijna 100 inzendingen beoordeeld en vervolgens worden tien sprekers samen met het publiek geselecteerd. Deze sprekers presenteren zich in vijf minuten op het event. Na 10 korte presentaties kies het publiek 5 sprekers waar zij meer van willen horen. De meest populaire spreker geeft daarna een presentatie van 45 minuten. De volgende 4 sprekers geven daarna simultaan en parallel tweemaal hun presentaties, waarbij het publiek de sprekers allemaal tegelijk ziet en het geluid via 4 frequenties en via tolkensetjes is te beluisteren.

 

Schaarste pusht prijs

Het kaartje biedt een zitplaats, koffie, thee en water. Lunch en andere versnaperingen kunnen ter plekke of via voorregistratie worden aangeschaft. Zo blijft de kaartopbrengst zuiver en maximaal beschikbaar voor de inhoud. Alle extra's kunnen deelnemers zelf kiezen. De kaarten lopen op in prijs, niet de tijd maar het aantal verkochte kaarten bepaalt de prijs. Prijzen variëren tussen 135 en 225 EUR, de conceptual lunch van Chef Naresh is 39,50 euro en de 'Mama Bakery Lunch' kost 12,50 euro excl. BTW.

 

www.content.events
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

14 miljoen deelnemers aan virtueel concert op Fortnite: Wat dit betekent voor de toekomst van events

14 miljoen deelnemers aan virtueel concert op Fortnite: Wat dit betekent voor de toekomst van events

Advertenties