Eubea, het Internationale Festival van Evenementen en Live Communicatie, heeft de ‘call for entries’ voor deelnemers aan de 11e editie van de European Best Events Awards vrijgegeven.
Inzendingen kunnen zowel commerciële als niet-commerciële evenementen en live communicatieprojecten zijn die tussen 1 augustus 2015 en 31 juli 2016 hebben plaatsgevonden eender waar ter wereld, maar gerealiseerd door een in Europa gevestigd eventbedrijf.
De beste inzendingen in de verschillende categorieën van de Eubea Awards worden gekozen door een vooraanstaande jury, die bestaat uit vertegenwoordigers van toonaangevende Europese bedrijven en event verenigingen uit heel Europa.
Deelnemers strijden om de Eubea Grand Prix en - indien van toepassing - voor de iconische Event Award. Nieuw dit jaar is de mogelijkheid om elk project ook in te dienen in één van de twee macro categorieën om mee te dingen voor de Best B2B Event Award en de Best B2C Event Award. De Awards zullen ook worden toegewezen in 14 verschillende event categorieën (bijvoorbeeld Convention, Cultural Event, Educational/Training Event, Opening/Celebration Event, Launch Event, Live Entertainment, Roadshows, ...) en in 4 nieuwe feature categorieën (Low Budget Event, Sustainable Innovation, Use of Technology, and Use of Web and Social Media). Bovendien heeft de jury de mogelijkheid om speciale prijzen en speciale vermeldingen toe te wijzen. Een aparte pers jury zal de winnaar van de Press Award beslissen.
De jury weegt elk evenement af tegen vier belangrijke criteria: creativiteit (40%), de uitvoering (30%), effectiviteit (20%) en channel strategie (10%).
De inzendingen moeten uiterlijk 31 juli 2016 worden ingediend via de website van Eubea. Het evenement gaat dit jaar door in Sint-Pietersburg van 12 tem 15 oktober 2016.