Het toonaangevende Amerikaanse zakenblad Forbes pakt uit met een pleidooi om meer eventmarketing in te zetten. Het magazine publiceert een lijst met 7 redenen om live communicatie een belangrijke plek in je marketing mix te geven.
"Hoewel klassieke advertentiecampagnes voor merken in het verleden goed werkten, wordt het tijd om beleving en live op te nemen in campagnes", aldus Forbes. "Eventmarketing geeft de unieke mogelijkheid je doelgroep te laten 'voelen' waar jouw merk voor staat. Die live interactie geeft je een voordeel op je concurrenten."
Het zakenblad stelde een panel samen met 7 executives van marketingbureaus die elk hun reden geven om voor eventmarketing te kiezen:
- Je creëert iets tastbaars
Door mensen een beleving te geven verhoogt de kans dat ze die ervaring willen delen met hun volgers op social media. Een beleving blijft bovendien langer bij en je bent sneller geneigd erover te plaatsen dan over een klassieke reclame campagne. - Je laat je klanten je werk ervaren
Eventmarketing geeft je klanten een beter idee van wie je bent en wat je doet. - Je valt op tussen traditionele reclame
Je bent uniek, fun en anders. Je springt er uit. - Je faciliteert een authentieke interactie
Authentieke interacties met je klanten zijn goud waard en doeltreffender dan 10 seconden spots. Ze creëren merk ambassadeurs. - Je verscherpt je call-to-action
Eventmarketing laat een blijvende indruk na en versterkt daardoor het verspreiden van je boodschap via social media. - Je voert 2-weg communicatie
Eventmarketing laat klanten deel uit maken van je campagne. De 2-weg communicatie bouwt een emotionele band met je klanten. - Je krijgt betere resultaten
Als je resultaten wil zien moet je groots denken en risico's durven nemen. Wat gisteren werkte, werkt morgen niet meer.
Lees het volledige artikel op Forbes.