Growth Hacking Guide voor eventlocaties en -leveranciers

Growth Hacking Guide voor eventlocaties en -leveranciers

Growth hacking is het slim inzetten van media en innovatieve technologie om op de meest efficiënte en effectieve manier je business te doen groeien. Deze nieuwe whitepaper brengt je als marketeer bij een eventlocatie of -leverancier meteen up-to-speed.

 

Het idee om te ‘growth hacken’ is ontstaan bij internet start-ups die met weinig of geen marketing budget snel willen groeien. Met slimme hacks die vaak niets kosten weten ze gebruikers te overtuigen. Dat doen ze door met een andere bril naar hun business te kijken én gebruik te maken van slimme technologie. Bekende bedrijven als Twitter, Facebook, Airbnb, Evernote, Hotmail, ... zijn er allemaal groot mee geworden. Uiteraard hebben ze allemaal een fantastisch product, maar allemaal hadden ze die extra vonk nodig om snel te kunnen groeien en te blijven groeien.

 

Om je een idee te geven wat ze deden:

  • Twitter had dan wel heel wat persaandacht in de beginjaren, gebruikers haakten echter snel af. Tot ze ontdekten dat gebruikers met 5-10 volgers meer geneigd zijn om langetermijngebruikers te worden. Sindsdien stelt Twitter bij het aanmaken van een account automatisch profielen voor om te volgen. En dat blijven ze doen.
  • Airbnb kreeg op korte termijn duizenden gebruikers omdat ze zelf op Craigslist op zoek gingen naar mensen die via zoekertjes kamers te huur aanboden.
  • LinkedIn was het eerste platform dat de profielen van gebruikers publiek maakte zodat ze hoog in de zoekresultaten van zoekmachines als Google terecht komen.
  • YouTube toont na elke video die bekeken wordt een embed code waarmee video's ook op andere sites geplaatst kunnen worden. Het is die simpele hack die ervoor zorgde dat ze in no-time de grootste video site werden.
  • Hotmail plaatste in de beginjaren onder elke mail de tekst 'PS - I love you' met een link terug naar Hotmail. We moeten er geen tekeningetje bij maken dat dat voor heel wat kliks en nieuwe gebruikers heeft gezorgd. Zelfs vandaag nog gebruikt Apple een soortgelijke hack met hun 'Sent from my iPhone' die iedereen vertelt dat je een van hun telefoons hebt.
  • Dropbox verhoogde het aantal signups met 60% door een slimme 'beveel ons aan' campagne waarbij gebruikers 500MB extra opslag kregen voor elke vriend die ze aanbrengen.
  • ...


You'll get the point. Dezelfde hacks kun je ook inzetten om je evenement, eventlocatie of eventbedrijf te doen groeien. Je hebt er zelfs geen extra budget voor nodig, alleen wat creativiteit.

 

 

Growth Hacking Guide

Om jou als adverteerder op weg te helpen, hebben we een nieuwe editie van onze Growth Hacking Guide gemaakt met slimme hacks om meer uit je marketing te halen. En dat met de mogelijkheden die gewoon deel uitmaken van je aanwezigheid op eventplanner.nl, zonder extra kosten! Nu de eventsector, na de coronacrisis, weer uit het dal klimt, zijn dit heel waardevolle tips.


In de whitepaper vertellen we hoe je als eventlocatie, cateraar, dj, verhuurder, ...:


 

Wil jij hem ook?

Als adverteerder kun je de nieuwe Growth Hacking Guide meteen downloaden vanop je dashboard (onderaan de pagina). Ontvang je de Growth Hacking Guide liever per post? Mail ons via info@eventplanner.nl en we sturen de gedrukte versie meteen jouw kant op (exclusief voor onze adverteerders).


Happy Growth Hacking met eventplanner.nl!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties