Pokémon GO: wat kan je ervan leren als eventplanner?

Pokémon GO: wat kan je ervan leren als eventplanner?

Na amper een week is Pokémon Go al een wereldwijde hype. De app is nog niet eens uit in de meeste landen, maar toch verkennen heel wat enthousiastelingen de straten, op zoek naar virtuele Pokémon.

 

Pokémon wat? Wie de afgelopen dagen onder een rots heeft geleefd en de hype aan zich voorbij liet gaan, leggen we even kort uit wat het hele land in rep en roer zet. Deze app maak op slimme wijze gebruik van gps en augmented reality. Op je gsm krijg je een kaart te zien waar je met jouw avatar virtuele wezentjes moet gaan zoeken, vangen en later gebruiken om te vechten. Het mooie is dat deze kaart overeenkomt met de echte wereld. Je moet dus buiten komen en in de straten en parken gaan zoeken.

 

 

Nintendo is op een goudmijn gestapt. Het aandeel schiet de lucht in en Pokémon Go domineert alle social media reuzen (Snapchat, Facebook, Instagram, …) Ze zijn de eerste die augmented reality toegankelijk en populair maken bij het grote publiek. En er wordt gretig gebruik van gemaakt!

 

Bedrijven grijpen hun kansen en zetten acties op poten bij het vangen van Pokémon voor/in hun winkel. Slim bekeken, en dat na nog maar een week.

 

Toepasbaar in de eventsector?
Zeker! Business tot B2C, alle opties zijn mogelijk. Beurzen zijn hier een mooi voorbeeld van. Met een soortgelijke app zou je je bezoekers interactief op zoek kunnen laten gaan naar 'schatten’ verstopt op de stand bij de standhouders. Je maakt je zaalplan er heel wat interactiever mee, en zorgt ervoor dat heel je beurs bezocht wordt, tot in de kleinste hoekjes. De standhouders kunnen dit helemaal naar wens aanpassen en finetunen, waarbij je ook aan hen een unieke ervaring geeft.

 

Ook op congressen is het concept toepasbaar. Netwerken kan nog leuker worden en wees maar zeker dat er veel gepraat zal worden over je interactief congres! Sponsors kunnen hier hun eigen toets aan geven en zo zullen bezoekersaantallen aan hun stand de hoogte inschieten.

 

Een Pokémon Go invloed misstaat ook zeker niet bij een teambuilding. Stadsverkenningen, droppings of nachtwandelingen worden zo des te spannender!

 

Een knap staaltje gamification dus. We raden jullie aan om ten volle te experimenteren met de app, aangezien het de toekomst is voor interactieve events. Die trein wil je niet missen!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties