Hoe je met FOMO volle zalen trekt

Hoe je met FOMO volle zalen trekt

Al gehoord van FOMO of de 'Fear of Missing Out'? Dat is dat gevoel dat je krijgt als je denkt dat je iets heel belangrijks gaat missen. Als je als eventorganisator kan op inspelen op dat gevoel, is je broodje gebakken. Social media spelen hier een belangrijke rol.

 

Iedereen wil iets fantastisch, uniek of cool meemaken en deelt dat graag op zijn Snapchat, Instagram, Facebook of Twitter. Zo maak je indruk op je volgers, je inspireert hen of maakt hen zelfs een tikkeltje jaloers. Zij krijgen schrik dat ze iets belangrijks aan het missen zijn. Dat is nu precies de FOMO.

 

Voor een eventorganisator biedt die FOMO uitgelezen kansen. Als je dit concept meepakt van bij het begin van je evenement, levert dat gegarandeerd volle zalen op. We geven hier 5 handvaten om helemaal in te spelen op die FOMO.

 

  • Zorg ervoor dat je content wordt gedeeld
    Maak het je publiek gemakkelijk. Creëer zelf content die makkelijk kan worden gedeeld. Gebruik en promoot hashtags. Maak een aantrekkelijk en positief verhaal dat iedereen graag deelt. Als je vriend of collega geïnteresseerd is in die content, dan wil jij dat ook wel weten.  
     
  • Maak het sociale karakter van je evenement zichtbaar
    Toon op je website wie er al komt, wie al heeft ingeschreven of wie tickets kocht. Zorg dat de ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties