Start-up: Seaters en Qrash

Start-up: Seaters en Qrash

Je favoriete concert uitverkocht? Misschien maak je toch nog kans op tickets. De apps Seaters en Qrash verkopen de allerlaatste lege stoelen tegen een flink lagere prijs. Waag je kans.  

 

Dit moet als muziek in de oren klinken van de die hard fans van een Justin Bieber of Adèle die er niet in slaagden een ticket te bemachtigen in de gewone ticketverkoop. Garanties heb je natuurlijk niet, maar je maakt wel kans om er last minute bij te zijn. Ook voor organisatoren bieden de apps interessante mogelijkheden.

 

Hoe werkt het? Seaters en Qrash contacteren organisatoren en sponsors. Die hebben altijd nog wel wat lege plaatsen over, ook al is de zaal uitverkocht. Daar springen deze start-ups op. En omdat Seaters bijvoorbeeld met sponsors werkt, zijn de tickets ook vaak goedkoper dan in de reguliere verkoop.

 

In de app Seaters word je lid van een fangroep van je favoriete artiest. Daarna kies je een event op plaats en datum van je voorkeur en je ziet meteen wat je ticket je zal kosten. Je vraagt een ticket aan en komt in een wachtrij terecht. Je aanvraag is dus zeker nog geen boeking. Je krijgt wel een indicatie van je plaats in de wachtrij en van de kans dat je nog een ticket zal bemachtigen. Zodra een ticket vrij komt, word je verwittigd.

 

Qrash doet ongeveer hetzelfde maar is eerder een lokaal Nederlands initiatief. De start-up werkt samen met 15 clubs in Amsterdam. In de app zie je meteen welke clubs en festivals nog vrije kaarten hebben. Zij spelen heel kort op de bal. Zo komen de avond zelf nog soms tickets vrij door no shows op gastenlijsten. Je kan de app zo instellen dat je daar onmiddellijk een push notificatie van krijgt. Wie eerst reageert, heeft het ticket en gaat last minute voor een zachte prijs naar het evenement.

 

In deze reeks 'Start-up' ontdekken we starters met een innovatief aanbod dat nuttig is voor de eventsector. 

 

www.seaters.com

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

14 miljoen deelnemers aan virtueel concert op Fortnite: Wat dit betekent voor de toekomst van events

14 miljoen deelnemers aan virtueel concert op Fortnite: Wat dit betekent voor de toekomst van events

Zo maak je indruk op je gasten met opvallend drukwerk

Zo maak je indruk op je gasten met opvallend drukwerk

Advertenties