5 bewezen technieken om te zorgen dat mensen je evenementen bezoeken

5 bewezen technieken om te zorgen dat mensen je evenementen bezoeken

Laten we eerlijk zijn: als je niet een degelijk aantal bezoekers naar je evenementen kunt trekken, zullen mensen denken dat je een waardeloze planner bent. Het klinkt hard, maar als je een marktleider wilt worden, moet je de kunst van het mensen trekken meester worden.

 

Laten we ervan uitgaan dat je alles hebt wat een goed evenement nodig heeft: een gebruikersvriendelijke website, een scherp onderwerp, geweldige sprekers, een aantrekkelijk programma, sterke netwerkmogelijkheden, een goede locatie, degelijke catering, etc. Dus waarom negeren mensen nog steeds jouw evenement? Er zijn meerdere redenen:

  • Ze hebben geen tijd
  • Het is te ver weg (zeker internationale evenementen)
  • De prijzen zijn te hoog
  • Ze hebben geen idee dat jouw evenement bestaat
  • Het kost te veel tijd om je in te schrijven of de inschrijving is te ingewikkeld
  • Het evenement beantwoordt niet hun prangende behoeften
  • Ze hebben iets beters te doen

Dit is waarom je (tijdelijk) moet stoppen met je druk te maken over eventlogistiek, je moet gaan zitten, je een pen moet pakken en bezig moet gaan met het ontwerpen van een strategie om een hoger bezoekersaantal te behalen.

Laat me je uitleggen wat ik bedoel.

 

 

Techniek 1: een sterke digitale identiteit opbouwen

"Maar mijn evenement heeft al een website, een blog en een aantal social media-accounts!" Gefeliciteerd! En wat ben je aan het doen met al deze tools? Slechts een online aanwezigheid is niet genoeg.Om een hoger bezoekersaantal te behalen, moet je betekenisvolle online connecties opbouwen met potentiële bezoekers. Je evenement heeft een sterke digitale identiteit nodig, wat betekent dat je een krachtig online communicatieplan moet ontwerpen met de volgende stappen:

  • Actief luisteren door social media
  • Online interactie met potentiële bezoekers
  • De prangende behoeften in kaart brengen (Waar lopen ze tegen aan? Welke 'pijn' kan jij oplossen?)
  • Content curation
  • Strategische eventpromotie
  • Visuele identiteitspromotie
  • Statistische analyse

Een sterke digitale identiteit gaat over luisteren en de behoeften van je potentiële bezoekers herkennen. Als je hun prangende behoeften kent, zul je gepersonaliseerde evenementberichten kunnen maken die aansluiten op hun essentiële behoeften.

 

Je zet eveneens een hogere autoriteit en een verhoogde geloofwaardigheid neer, waardoor mensen je merk gemakkelijker zullen herkennen en sneller geneigd zijn je evenementen te bezoeken.

 

 

Techniek 2: breng de behoeften van je potentiële bezoekers in kaart

Als eventmanager moet je alles weten over je bezoekers, zoals:

  • Hun demografische en professionele profiel
  • De problemen waar zij regelmatig tegenaan lopen
  • Hun prangende behoeften
  • Welke digitale platforms te gebruiken
  • Hun inhoudelijke voorkeuren
  • Hoe je de interactie met hen efficiënter kunt maken
  • Het type oplossingen dat zij nodig hebben
  • Waarom zij jouw evenement zouden willen bezoeken
  • Wat een speciaal ding is dat jouw evenement hen kan bieden

Al deze informatie is essentieel in het bouwen van een sterke online communicatiestrategie. Verschillende demografische groepen verkiezen bijvoorbeeld verschillende social media-platformen. Als jouw doelgroep bestaat uit professionals met 15 jaar ervaring, is de kans groot dat je ze niet op Snapchat vindt.

 

Door je publiek hun prangende behoeften te identificeren, zul je weten hoe je berichten kunt schrijven die aansluiten bij die behoeften. Je zult hun aandacht kunnen verkrijgen door een behulpzame aanpak aan te bieden. Tot slot zul je weten hoe je je evenement onderscheidend kunt maken door je bezoekers verschillende oplossingen en verse content aan te bieden.

 

Je kunt niet beginnen met het plannen van een evenement zonder te weten voor wie het bestemd is. Doe eerst je huiswerk. Ken je bezoekers.

 

 

Techniek 3: laat het voordeel zien van het bezoeken van je evenement (laten zien, dus niet vertellen!)

Waarom zouden mensen naar jouw evenement moeten komen? Publiceer geen grote brok tekst waarin je de geweldige voordelen van je evenement bezoeken uitlegt. Er zijn betere manieren om het aan te pakken. 

Show, don’t tell! Als je mensen wilt overtuigen dat jouw evenement het bezoeken waard is, moet je data gebruiken om ze over te halen.

  • "X % van de mensen die vorig jaar je evenement bezochten zijn gepromoveerd binnen hun bedrijf."
  • "Na het bezoeken van ons evenement, heb je X% kans om benaderd te worden door nieuwe klanten."
  • "Door ons evenement te bezoeken, zal je professionele kring groeien met X%."
  • "X % van de mensen die vorig jaar het evenement bezochten hebben een succesvolle online onderneming opgezet."

Zorg dat je potentiële bezoekers begrijpen waarom ze niets van je evenement mogen missen. Laat ze zien hoe speciaal en waardevol jouw evenement is!

 

 

Techniek 4: bied een aantrekkelijk sociaal programma aan

Als eventmanager is het jouw taak om een krachtig eventprogramma te ontwerpen. Je kan echter niet het sociale onderdeel van het evenement negeren. Overweeg de volgende publiekstrekkers:

  • Cocktaildiners
  • Stadsrondleidingen
  • Culturele of gastronomische uitjes
  • Museumbezoekjes
  • Concertkaarten
  • Boottochten
  • Historische stadsrondleidingen
  • Speurtochten

Je moet nooit de kracht van plezier onderschatten. Deze incentives (meegenomen in de prijs) sluiten aan bij het verlangen van mensen om een authentieke ervaring te hebben, en niet alleen maar een serieus en stijf evenement.

 

 

Techniek 5: ontwerp een aantrekkelijke call-to-action

Kijk eens goed en grondig naar je evenementsite. Is hij uitdagend en interessant, of is hij gewoontjes en generiek? Denk je dat mensen genoeg gemotiveerd worden om zich in te schrijven? Niet als je de standaardtekst die overal verschijnt knipt en plakt, zoals:

  • "Meld je nu aan"
  • "Early-bird-inschrijving"
  • "Inschrijving"
  • "Inschrijvingsformulier"
  • "Vul het inschrijvingsformulier in"

Als je wilt dat mensen zich inschrijven, moet je hun gevoelens en behoeften aanspreken.

  • "Bezoek het evenement en verhoog je omzet"
  • "Wees een vroege vogel en bespaar 35% op je inschrijfprijs"
  • "Kom en sluit je aan bij onze geweldige gemeenschap van succesvolle mensen"
  • "Bezoek het evenement en wordt marktleider"
  • "[Beperkt geldende aanbieding] Koop je kaartje nu"

Experimenteer met verschillende calls-to-action en let goed op wat meer je doelgroep aanspreekt.

 

 

Conclusie

Als mensen niet naar je evenementen komen, gefeliciteerd! Je hebt de geweldige kans om te experimenteren en verschillende technieken toe te passen die je bezoekersaantallen zullen verhogen:

  • Bouw een sterke digitale identiteit en communicatiestrategie, en zet je online autoriteit neer.
  • Breng de prangende behoeften van je publiek in kaart en maak berichten die aansluiten bij die behoeften.
  • Laat met behulp van data en statistieken het voordeel zien van het bezoeken van je evenement (laten zien, dus niet vertellen!)
  • Vergeet de incentives niet en investeer wat tijd in het ontwerpen van een aantrekkelijk sociaal programma.
  • Experimenteer met verschillende calls-to-action-berichten en zorg dat je potentiële bezoekers zich aanmelden. 

Begin vandaag met het implementeren van deze technieken en voordat je het weet zullen al je toegangskaarten uitverkocht zijn!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

de Mûelenaere Alfons [Elegante Hostess]
de Mûelenaere Alfons [Elegante Hostess]
Expert|2016-11-21 - 12:33u

Lijkt mij leuk en leerrijk voor Event bedrijven. Zou ook interessant kunnen zijn voor hostessbureau.
elegante Hostess

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties