Interactieve evenementen vormen steeds vaker het vertrekpunt van zakelijke communicatiecampagnes. Daar waar events voorheen vaak het slotstuk vormden van een communicatiecampagne of ter ondersteuning van een campagne werden ingezet, gaat dit tij keren. Dat is althans wat de mensen van evenementenbureau Fjuze denken.
Omdat consumenten en bedrijven geconfronteerd worden met oneindig veel keuzes en informatie als het gaat om diensten en producten, moeten bedrijven om zich te blijven onderscheiden veel sneller de bewijsvoering van hun merkbelofte laten zien en bovenal laten voelen. "Experiental marketing zal dan ook booming zijn in 2017 en interactieve live events zullen daar een grote rol in spelen."
"Het is niet zo dat andere marketing en communicatie benaderingen niet meer werken, alleen zal volgens Fjuze de rol van events en interactieve marketing veranderen en steeds belangrijker worden. Experiental marketing biedt in tegenstelling tot andere marketing technieken de mogelijkheid tot dialoog tussen een organisatie en zijn publiek en dat is precies waar de 21e eeuw om vraagt." Klaas Rohde, directeur van Fjuze: "We zien steeds vaker bij onze opdrachtgevers dat ze een manier zoeken om hun doelgroep direct te laten ervaren hoe hun dienstverlening is en hoe hun producten werken. Ze willen zich direct onderscheiden omdat ze anders ingehaald worden door concurrenten. Veel partijen in de markt zijn daarom op zoek naar onconventionele en disruptieve manieren van communicatie en marketing."
Bron: Foto: Floris Heuer