Live Nation lanceert een 'Festival Passport', een abonnement dat toegang geeft tot 90 festivals die de concertorganisator overal ter wereld organiseert, zelfs als het festival in kwestie uitverkocht is.
Het gaat om alle festivals die Live Nation dit jaar nog organiseert. In België doen bijvoorbeeld Rock Werchter, Graspop, TW Classic en Werchter Boutique mee. In Nederland kun je met het ultieme ticket naar Down The Rabbit Hole, Lowlands en Woo Hah!. Ook op Duitse festivals als Rock Am Ring, Rock Am Park, Hurricane en Southside en de Britse festivals Download, Leeds, Reading, Creamfields, Latitude en Isle Of Wight ben je welkom. Andere bekende festivals die toegankelijk zijn met het Festival Passport zijn Main Square (in Arras), Lollapalooza, Summerburst Stockholm, England's Reading Festival en Australia's Falls Festival.
Het paspoort zal volgens muziekblog Pitchfork 799 dollar (618 euro) kosten. Die prijs is verrassend laag als je weet dat een ticket voor 4 dagen Lollapalooza alleen al $335 kost. De 'catch'? Er zijn maar 1.000 tickets beschikbaar en ze zijn niet overdraagbaar.
Een idee voor congressen?
Het idee van abonnementen is zeker niet nieuw, maar op deze schaal is het toch weer net wat anders. En als je het ons vraagt biedt het concept ook heel wat mogelijkheden voor bijvoorbeeld beurzen en congressen. Wat als je bijvoorbeeld een abonnement zou kunnen kopen om naar alle marketingcongressen Europa te gaan? Zou dat er niet voor kunnen zorgen dat heel wat organisatoren hun bereik vergroten? Iets om eens over na te denken...
Bron: GVA, Billboard