Het overgrote deel van de Nederlandse en Belgische bedrijven verwacht dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) grote impact gaat hebben. Maar hoe je je voorbereid op de nieuwe privacywet is voor velen nog een hoofdpijndossier.
Slechts 36 procent ligt op schema wat betreft de voorbereidingen op de nieuwe Europese privacywet, zo blijkt uit onderzoek van DDMA. Uit de peiling blijkt dat het voor de meeste organisaties dus een lastige opgave wordt om op tijd klaar te zijn. Iets minder dan de helft maakt plannen om te beginnen en de rest heeft nog helemaal geen voorbereidingen getroffen of weet zelfs niet dat de wetgeving ook voor hen van toepassing is. Een gebrek aan capaciteit (33%), tijd (25%) en kennis (10%) worden als belangrijkste oorzaken genoemd.
Ook jij moet aan de slag!
De nieuwe privacywetgeving is ook voor eventorganisatoren, eventlocaties, cateraars en leveranciers van toepassing. Je ontsnapt er niet aan. Vermijd monsterboetes (die kunnen oplopen tot 4% van de jaaromzet) en stel je op tijd in regel!
eventplanner.nl helpt je! Door je uitvoerig te informeren. Bekijk onze eventplanner.tv uitzending over GDPR. Maar we gaan verder. Een gespecialiseerde audit kost al snel € 5.000 tot € 10.000 en dat is voor heel wat eventbedrijven te hoog gegrepen. Serius Legal werkte daarom op onze vraag een handige GDPR-toolkit uit, op maat van de evenementensector. Hierin vind je niet alleen alle (praktische) informatie, maar ook do-it-yourself templates, modeldocumenten en -clausules.
Bestel de GDPR-toolkit nu meteen!
Bron: DDMA / Fonk