Van eventorganisator tot CEO van een succesvol e-commerce bedrijf

Van eventorganisator tot CEO van een succesvol e-commerce bedrijf

Promotie en organisatie van evenementen is een job die niet iedereen gegeven is. Een stressvolle planning, moeilijke klanten en nog lastigere bezoekers: alleen de beste professionals maken van deze combinatie een succes.

 

Zullen er genoeg gasten komen opdagen om uit te kosten te komen? Zal er voldoende gedronken worden? En zal de traiteur in de smaak vallen? Je kan pas van een geslaagd evenement spreken achteraf, wanneer het eigenlijk al afgelopen is. Sommige zaken heb je niet in de hand. Telkens een volle zaal bij elkaar te krijgen - dat is een kunst op zich.

 

Evenementen organiseren & feestjes afschuimen

Ergens begin jaren 2000 begon het verhaal van Ahmed Hilami. Als promotor was je toen vooral aangewezen op offline promotie - het internet maakte een crisis mee en websites zoals eventplanner of Facebook bestonden nog niet.

 

De meest efficiënte manier om je evenement bekend te maken waren simpelweg flyers en affiches, maar erg goedkoop en gemakkelijk was dat toen nog niet. Drukkerijen hielden zich liever bezig met geschreven media: boeken, magazines en vooral veel reclamefolders. Die tijden zijn veranderd, dankzij innovatieve oplossingen en het internet.

 

Goedkoop drukken door slim te combineren

De meeste klassieke drukkerijen werken op basis van simpele opdrachten van klanten. Een opdracht komt binnen, daarna wordt deze op de drukplaat gezet en vervolgens gedrukt. Deze techniek is helemaal op maat. Simpel dus. Maar duur. Daardoor zijn de opstartkosten pas betaalbaar voor grote hoeveelheden, of door innovatieve oplossingen te zoeken.

 

Om zijn eigen avonden te promoten ging Ahmed zijn eigen flyers drukken. En die van vrienden en vriendinnen. En binnen de kortste keren drukte hij de flyers en affiches van heel Antwerpen en omstreken en bracht hij ze zelf aan je deur met de bestelwagen. Het geheim? Slim combineren. Flyer.be was geboren.

 

Na de internetbubbel, de groei van e-commerce

Door meerdere opdrachten op één vel bijeen te puzzelen en te combineren, konden de opstartkosten door een grote groep mensen gedeeld worden. Als één van de vele internetbedrijfjes, maar de enige Belgische qua drukwerk, kende Flyer.be een razendsnelle groei. 15 jaar later is Flyer actief in 4 landen en wordt er heel wat meer verkocht dan enkel flyers. Ook banners, vlaggen, balpennen, papieren zakken, stickers en duizenden andere producten die je kan bedrukken zijn gewoon simpel en eenvoudig online te bestellen.

 

Maar daar blijft het niet bij. "Je drukwerk moet onberispelijk zijn en je moet bij je drukker terecht kunnen voor advies," zegt CEO Ahmed Hilami. "Of dat nu online besteld wordt maakt voor ons niets uit. We hebben een eigen productie in Brugge en 40 jaar ervaring in druktechnieken. Daarnaast biedt ons salesteam een persoonlijke service en offertes op maat voor bijzondere producten, maar ook voor postbedeling bijvoorbeeld. Bij ons krijg je de service en kwaliteit van een klassieke drukkerij met de prijzen en het gemak van online bestellen."

 

 

De springplank naar creatieve oplossingen

De vele uitdagingen die het nachtleven en promoten van evenementen met zich meebrengt is voor velen een springplank naar het vervolg van hun carrière. Dat hoeft geen verrassing te zijn als je ziet hoeveel mensen je ontmoet in soms aangeschoten omstandigheden. Sommigen blijven dat levenslang doen, andere vinden dankzij deze binnenkomer oplossingen voor de talloze organisatorische uitdagingen.

 

 

Met de code EVENTPLANNER krijg je 10% korting op je eerste bestelling, geldig t.e.m. 15 Augustus 2018, met een maximumkorting van € 500.

 

Ontdek hier alle producten van Flyer.be

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties