Gegevens 64.000 bezoekers Tomorrowland gestolen

Gegevens 64.000 bezoekers Tomorrowland gestolen

Paylogic - de ticketverdeler van Tomorrowland - is gehackt. Daarbij zouden de persoonlijke gegevens gestolen zijn van maar liefst 64.000 bezoekers die het bekende dancefestival bezochten in 2014.

 

De organisatie waarschuwt om extra voorzichtig te zijn met e-mails voor ticketsales en promoties die niet van de officiële kanalen komen van Paylogic of Tomorrowland.

 

Tomorrowland werd op 23 oktober gecontacteerd door Paylogic. Die had een ongebruikelijke activiteit vastgesteld op een verouderd subsysteem. Na een uitgebreide analyse bleek er nog een oud scanbestand van Tomorrowland 2014 op die server te staan. Hij werd meteen offline gehaald. 

 

Tomorrowland benadrukt dat het alleen om namen, mailadressen, geslacht, leeftijd en postcodes van de betrokkenen gaat, niet om echt gevoelige informatie zoals bankgegevens, gegevens van kredietkaarten en paswoorden.

De festivalorganisatie geeft ook aan dat het de Gegevensbeschermingsautoriteit op de hoogte gebracht heeft van het datalek en dat het Paylogic gevraagd heeft een grondig onderzoek in te stellen naar zijn procedures, zodat een nieuw incident in de toekomst vermeden kan worden.

 

Paylogic zegt het voorval te betreuren. "Wij hebben alle nodige acties ondernomen om de aanwezigheid van verdere oude scanbestanden uit te sluiten. We blijven daarnaast verder investeren in de veiligheid van ons systeem. Dit incident raakt alleen Tomorrowland 2014 en niet onze andere klanten."

Bron: HLN 27/10 via License2publish, Foto: Tomorrowland

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties