Ga je een bedrijfsevenement organiseren? Een goede voorbereiding is het halve werk. Wij helpen je met een handig overzicht van benodigdheden die je niet mag vergeten.
Wanneer je een bedrijfsevenement gaat organiseren zijn vier simpele vragen belangrijk: wie, wat, waar en wanneer. Ten eerste, wie is de doelgroep van het evenement? Het maakt een groot verschil wanneer je een evenement voor personeel organiseert, of voor potentiële klanten die je bedrijf nog niet goed kennen. Dit hangt ook samen met de 'wat' vraag. Kies je bijvoorbeeld voor presentaties, waarbij een podium, spreker, geluidsinstallatie en beamer geregeld moet worden – of werk je met verschillende stands in een zaal? De locatie en het geschikte moment van het evenement zijn hier ook weer voor een groot deel afhankelijk van.
Onmisbare benodigdheden tijdens een bedrijfsevenement
Wanneer je een bedrijfsevenement organiseert zijn enkele producten onmisbaar: van badgehouders tot klapstoelen. We onderscheiden producten in de categorieën meubilair, keuken, decoratie, garderobe en veiligheid. Deze benodigdheden voor bedrijfsevents hebben we in een handig overzicht geplaatst:
- Meubilair: één van de belangrijkste zaken voor je bedrijfsevenement is natuurlijk het meubilair. Denk aan voldoende zitplaatsen (bijvoorbeeld in de vorm van klapstoelen), statafels, krukken en hoezen voor de aankleding van het meubilair
- Keuken: ga je de catering van het bedrijfsevenement zelf regelen? Ook daar komen wat dingen bij kijken, waar je vooraf misschien nog niet over na had gedacht. Koffiezetapparaten, waterdispensers, karaffen, thermoskannen, bekers, kopjes en bestek behoren al snel tot je basisuitrusting gedurende een evenement
- Decoratie: met decoratie maak je een evenement helemaal af. Zijn er bijvoorbeeld afscheidingen van ruimtes nodig? Of hekken voor een stukje veiligheid? Fleur daarnaast je evenement op met planten, kussens, banners en sfeervolle verlichting
- Garderobe: geen evenement zonder garderobe! Afhankelijk van het aantal mensen, bepaal je hoe groot het garderoberek moet zijn. Kies voor een kapstok inclusief jashaken, of een rek met aparte kledinghangers. Met garderobenummers behoudt je het overzicht wanneer mensen hun spullen weer ophalen
Bij het organiseren van een bedrijfsevenement komt dus nog heel wat kijken. Maar met een goede voorbereiding en de juiste middelen wordt het zeker een succes!