8 happiness tips van TTPE

8 happiness tips van TTPE

2019 is het jaar van Happiness op de werkvloer! Reeds 2 jaar zit er in het team van To The Point Events een Chief Happiness Officer. "Zij doet dat fantastisch voor ons team. Op onze gloednieuwe website zullen we ook regelmatig aandacht schenken aan die happiness missie." 

 

"Maar sharen is caren! Dit zijn haar 8 vrolijke en onmiddellijk toepasbare tips voor jouw bedrijf", verklaart zaakvoerder Bart Koninckx.

 

 

Help een collega

Anderen helpen maakt je gelukkig. Dus collega’s helpen, maakt je gelukkiger op het werk. En dat zit zelfs in de kleine dingen: een kopje koffie meebrengen, aan een project meehelpen of wat deeltaken overnemen zijn al enkele ideeën. “Ikzelf ben enorm fan van knutselen! Als een collega jarig is of een knappe prestatie heeft neergezet, dan pimp ik hun computer wel eens met persoonlijke quotes en foto’s. Dat is leuker dan een cadeau en wordt gegarandeerd met een lach onthaald!” vertelt Chief Happiness Officer Anouck.

 

 

Samen Lunchen - Frie-day

Ga ’s middags regelmatig eens samen lunchen. Eén regel: niets over het werk. Je zult versteld staan van de leuke gesprekken. En je leert elkaar op een andere manier kennen. “Bij ons is dat op ‘vettige vrijdag’. Dan gaan we samen naar de frituur, valt er hier en daar eens een vuil mopje en pakken we samen nog een pintje in ons “Creative Café”. Ontzettend leuk!”

 

 

Afvinken - check!

To-dolijstjes for the win! Zolang ze realistisch zijn. Schrijf drie taken uit (ja, op papier!) die je zeker rond krijgt en begin eraan. ☺ Klaar? Streep erdoor, next! Aaaaah zalig gevoel!

 

 

Doe eens zot - dans/zing doorbreek de stress

Plezier ontspant. Zit je collega aan de limiet? Dan kan jij wat van de stress wegnemen. Als CHO heb ik een fan-tas-tisch nummer gehoord dat ik wel moest introduceren: ”Dromendans” van Vinzzent. Mijn collega baalde over een project. Ik zette het nummer op, en begon het mee te zingen (jaja, de belachelijke danspasjes inclusief). Die lach, die volgde wel héél erg snel. Mission accomplished!

 

 

Goedemorgen - weg met de zorgen

Morning blues, file en ook parkeren was een ramp. Maar eens aangekomen, start je de dag met een ‘goedemorgen’ én een lach. Zo zet je een positieve toon, voor jezelf en je collega’s. Happiness, daar kies je voor!

 

 

Verras met eten - works everytime

De kortste weg naar happiness? Food! Tijdens onze teammeetings worden we al eens verrast met een heerlijk ontbijtje. Probeer het maar. Breng zelf eens versgebakken croissantjes en chocoladekoeken mee. De geur alleen al, hmmmm! Enjoy your meeting!

 

 

Samen het hoofd leegmaken

Wintermoeheid of groepsdipje na een pittige deadline? Challenge elkaar eens tijdens een gezelschapsspel! “Speak-out” en “Pictionary” staan bij TTPE bovenaan de lijst. 10 minuutjes lang even terug kind zijn. Daarna met een frisse kop weer aan de slag!

 

 

Nice work environment

Een aangename werkplek is essentieel voor inzet en plezier. Waar zorgden wij voor? Ergonomische stoelen tegen rugklachten. Headphones voor een goede concentratie. Een creatieve ruimte die tijdens vergaderingen voor een hele andere vibe zorgt. Lekkere, maar dan ook écht lekkere koffie. En vers fruit voor een instant vitamineboost. Kleine extra’s met een grote impact.

 

 

Ben je geïnspireerd?

Bezoek dan zeker de gloednieuwe website www.tothepointevents.be. Heb je een vraag? Of een leuke tip voor meer happiness op de werkvloer? Stuur hem naar anouck@tothepointevents.be of deel hem met de hele wereld op de Facebookpagina van To The Point Events. De beste 10 worden door To The Point Events beloond met een uniek doosje Lichtpuntjes van To The Point Events.

 

Wil je een een fijne beleving creëren voor je team, bedrijf of klanten om de happiness te verhogen? Neem dan contact op met Team TTPE!

www.tothepointevents.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties