Geslaagde productlancering zet je product of dienst meteen op de rails

Geslaagde productlancering zet je product of dienst meteen op de rails

Wie een nieuw product wil lanceren tijdens een evenement, weet dat het alle hens aan dek is. Er mag niks fout lopen. Een productlancering is niet zomaar een zoveelste evenement in het rijtje, naast het jaarlijkse personeelsfeest of je familiedag. Hier komen je belangrijkste stakeholders samen om je nieuwe product te leren kennen en, hopelijk, te onthouden.

 

Het is dan ook een evenement dat een impact achterlaat, of niet. Een eerste indruk wis je niet zomaar uit. Dazzle Events legt uit waarom fouten maken gewoon geen optie is:

 

 

Eerste, beslissende indruk

Een productlancering moet alle monden doen open vallen, het moet een schot in de roos zijn. Tijdens zo'n event heb je als bedrijf alle kansen om de gewenste indruk na te laten. Het is dán dat je het juiste imago van je merk of product, of zelfs van je dienst achterlaat. Het is daarom ook dán dat je geen fouten mag maken, want die eerste indruk is vaak heel beslissend. Het draait hem allemaal om het opwekken van aanstekelijk enthousiasme bij je publiek.

 

 

Doelgroep

De ene productlancering is uiteraard de andere niet. Alles hangt af van wie je wilt bereiken. De pers is gebaat met een informatieve perstrip, het grote publiek dan weer beïnvloed je met bijvoorbeeld een guerilla-actie. Field marketing zorgt er immers voor dat je de potentiële consument kan vragen wat hij van je product vindt, wat hij ervoor voelt, wat hij ervan onthoudt. Merkactivatie zorgt voor een beleving bij de klant. Die beleving is de vertaling van wat er in je mediacampagne verteld wordt. Het speelt ook in op de zintuigen, wat traditionele media veel minder kunnen. Dit zorgt ervoor dat de mensen uw product of dienst onthouden. Wil je je bestaande klanten en potentiële nieuwe klanten uitnodigen, dan denk je best aan een spetterende B2B-lancering of zelfs een beursdeelname. Zo lang je maar een verhaal vertelt. Alle ingrediënten van een event spelen daarbij een rol: de juiste locatie die aansluit bij het imago van je bedrijf of merk, een verrassende live act die nog lang blijft nazinderen, een top chef die aan live cooking doet of elementen in zijn menu stopt die op één of andere manier doen denken aan je product. Alle beetjes helpen!

 

 

Nazorg

Na de productlancering is het niet de bedoeling dat al de buzz verdwijnt. Jouw merk en jouw product staan nu in de spotlights en dit wil je zo lang mogelijk vasthouden. Er zijn verschillende mogelijkheden om de aandacht van jouw doelgroep vast te houden. Denk aan: bloggen en/of vloggen over jouw product, bijwonen van beurzen en social media inzetten en gebruiken om te adverteren. Zorg ervoor dat jouw product top of mind blijft. Alleen dan is een productlancering succesvol.

 

 

Laat het over aan de professional

Een evenement is een bundeling van allerlei expertises: hosting, entertainment, keynote speakers, muziek, catering: dit zijn slechts enkele facetten die gezamenlijk een evenement maken. Dit zijn allemaal specialismen waarvoor je de juiste mensen inschakelt. Het goed organiseren van dit geheel en het geslaagd laten samenkomen van alle elementen, is ook een specialisme. Daarom schakel je best een eventplanner in. Eventplanners beschikken over de ervaring en know how om je evenement in goede banen te leiden. Van planning tot nazorg en alles daar tussenin: een professional zoals Dazzle Events kan het verzorgen. Door gebruik te maken van onze diensten zorg je niet alleen voor een geslaagd evenement, maar behoed je jezelf ook voor een hoop stress. Je hebt tijdens jouw productlancering ongetwijfeld andere zaken te regelen. Dazzle Events kan u daarbij helpen en veel kopzorgen wegnemen. Professionals zorgen immers voor maximale impact en return.

www.dazzle-events.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties