Of je nu een beginner bent of een echte eventprofessional, er is nooit een tekort aan zaken die je kunt leren uit onvoorspelbare en veeleisende events. Want elke conferentie, business ontbijt of seminarie kan op elk moment transformeren in een echte oorlogszone.
Gecancelde vluchten, slechte team communicatie, onverantwoordelijke leveranciers en deadlines die niet gehaald worden. Het zijn maar enkele voorbeelden van dingen die kunnen gebeuren tijdens een event. Als ze voorkomen, dan heb je geen moment om na te denken. Je moet onmiddellijk reageren en een oplossing bedenken.
Maar met elke tegenslag die je tegenkomt, verdiep je je kennis over eventmanagement. Je verbetert je skills en je wordt een betere professional. Na de regenbui ben je klaar voor een flinke storm! Je leert lessen die je gebruikt doorheen heel je carrière. Die lessen zorgen ervoor dat je de volgende keer de problemen als het ware kunt voorzien, en ze kunt vermijden. Dus don’t worry: elk moeilijk moment in je loopbaan transformeert zichzelf tot waardevolle kennis.
Welke lessen trek je uit moeilijke events? Hier zijn enkele voorbeelden:
Les#1 Een conflict is niet altijd slecht
Meestal zorgen conflicten voor flinke spanningen in teams en vertragen ze de processen. Conflicten vermijden is een normale menselijke reactie. Maar soms zijn die conflicten net nodig.