Welke doelen kun je bereiken met event marketing?

Welke doelen kun je bereiken met event marketing?

Hier is een korte vraag voor je: weet jij wat event marketing is? "Natuurlijk", hoor ik je al zeggen. "Het is een manier om mijn conferentie of seminarie te promoten." Jouw antwoord is logisch. Helaas klopt het niet helemaal.


Akkoord, event marketing is een tricky term. Volgens Adobe is het "een proces waarbij je een gethematiseerde show, tentoonstelling of presentatie ontwikkelt om voor een product, dienst of organisatie het persoonlijke engagement te verhogen." Met andere woorden, event marketing is de strategie die je wil aanwenden om je merkbekendheid te vergroten, meer prospecten aan te trekken en meer deals te sluiten. Event marketing is wat jouw merk, bedrijf of organisatie uit de (digitale) menigte doet springen. 


Door een event te organiseren, bouw je customer loyalty op. Je genereert nieuwe leads en promoot je producten efficiënter dan op social media. Events zijn persoonlijke belevingen. Het publiek komt in direct contact met je bedrijf en zijn vertegenwoordigers. Dit zorgt voor een groter vertrouwen en connectie en een betere perceptie. Overtuigd?


Hier is een lijstje van doelen die je kunt bereiken met event marketing:



Doel 1. Aantrekken van hooggekwalificeerde leads

Leads genereren is een deel van het marketing spel. We doen dit vaak door e-books te publiceren of checklists te voorzien die mensen kunnen downloaden in ruil ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties