Burning Man 2019 is achter de rug. Wat blijft in onze herinnering zijn de enthousiaste deelnemers op een veelheid aan foto’s die uit een andere wereld lijken te komen.
Wereldberoemde artiesten en ondernemers waren erbij: Elon Musk, Eric Schmidt, Jason Silva, Larry Page, Sergey Brin en Will Smith. Burning Man is een merk geworden dat creativiteit, innovatie en ongelofelijke kunstinstallaties verbeeldt. Wat maakt dit event zo anders dan andere types van events?
Om te beginnen, het festival focust zich op feesten en gebruikt entertainment om aandacht te krijgen voor specifieke onderwerpen. Ten tweede, de hele setting maakt het mogelijk om een aparte belevingen te creëren. Kevin Van der Straeten schrijf in zijn boek EVENTPLANNER hierover: "het is niet zonder reden dat Tomorrowland een wereldwijde hype is geworden. De unieke ervaring die het festival biedt, maakt het zo populair. De organisatoren gaan tot het uiterste om het hun festivalgangers naar hun zin te maken. Het hele event is getransformeerd tot een fantasieland, vol plezier en frivoliteiten. En dat tot in de kleinste details."
Ten derde, festivals gaan over communities bouwen en het versterken van sociale relaties op een plezierige, speelse manier. Ten slotte, festivals kunnen ook een ...