5 Alcoholvrije concepten voor Tournée Minérale

5 Alcoholvrije concepten voor Tournée Minérale

Eerst feesten en dan detoxen. De Tournée Minérale maand komt op het perfecte moment. Maar de trend om geen alcohol te drinken, loopt door na februari.


Met Grunewald.bar zijn we daar specialisten in geworden. De eerste zes maanden van 2019 was liefst 75% van onze events alcoholvrij. Dat is eigenlijk niet verwonderlijk. Heel wat bedrijven en productiesites kennen een nul alcohol beleid. Maar dat wil niet zeggen dat er niet meer gevierd wordt! 


Hieronder vind je vijf plezierige en alcoholvrije concepten waar we graag mee tot bij jou komen. Ontdek één nieuw concept, één geüpdatet concept en één concept inclusief onze nieuwste aanwinst, de Citroën Hy bar.



1. De smoothiebar

Het laatste jaar kregen we regelmatig vragen om smoothiebars te verzorgen in kantoren en op events en beurzen. We hebben daarrond een heel concept uitgewerkt. Uiteraard serveren we de klassiekers onder de smoothies, maar ook smoothies met groene groenten. En natuurlijk creëerden we ook enkele smoothies met een geheel eigen touch. Kruiden vormen hier het geheime ingrediënt. 



2. Mocktails serveren we nu ook uit de Citroën Hy bar

In 2019 spendeerden we al onze vrije tijd aan het restaureren van een Ctiroën Hy, om deze om te bouwen tot een mobiele mocktailbar. Zo kunnen we jouw volgende alcoholvrije drink nog meer pimpen!


Je kiest uit een lijst van liefst 20 mocktailrecepten. Bij Grunewald.bar komen mocktails niet uit de fles of van de tap, er heerst enkel kwaliteit! Je huurt de mocktailbar per uur en we splitsen de kosten duidelijk op:

  • Het aantal gewenste uren 
  • Het aantal gewenste mocktails 
  • De bar (5 keuzemogelijkheden) 
  • Transportkost 


Kortom: no stress, noch op de baan, noch aan de bar.



3. Alcoholvrije receptie, uniek concept in België

Als zelfs AB-InBev al volop inzet op alcoholvrije bieren, … Momenteel zie je brouwerijen en heel wat wijnboeren inzetten op alcoholvrije dranken. Wie had dit enkele jaren geleden durven denken, …


Zoals aan elk verhaal, zijn hier twee kanten. In de eerste plaats het commerciële. Bedrijven merken natuurlijk op dat algemeen gezien het alcoholverbruik verandert. Van deze evolutie pikken ze graag een ‘graantje’ mee. Ten tweede, er komen altijd maar betere alcoholvrije variaties op de markt. Zowel bij bieren als bij wijnen zijn er lekkere producten beschikbaar.


Met Grunewald.bar zijn we echt uniek en zelfs de allereerste die een ‘allround’ alcoholvrije receptie op niveau kan aanbieden. Dit met de mocktails (waaronder een alcoholvrije variant op de gin- tonic), de keuze uit kwalitatieve alcoholvrije bieren, en uiteraard de alcoholvrije wijnen en bubbels.


Kortom, Grunewald.bar is jouw partner voor alcoholvrije recepties.


 

4. De mocktail workshop blijft populair

Super populair tijdens de Tournée Minérale maand: we demonstreren hoe je met verse ingrediënten lekkere limonades en mocktails kunt maken. Je maakt ook een alcoholvrije variant op de gin-tonic en andere klassiekers onder de cocktails zoals de mojito en pina colada. En je gaat aan de slag met enkele hedendaagse mocktailcreaties. Deze mocktail workshop duurt ongeveer 1.30 u.

 


5. Alcoholvrije winterbar

Grunewald.bar plaatst binnen of buiten een palletbar of een mobiele bar van maar liefst 10 m²! Een absolute voltreffer voor je volgende event.

 

We verklappen al enkele van onze creaties voor deze winterbars:

  • Verschillende combinaties op basis van warme chocolademelk
  • Een wintermojito en een alcoholvrije variant op de gin-tonic, met gember en basilicum
  • Een alcoholvrije variant op de warme glühwein
  • ...


Zin in één van deze concepten? Neem dan contact op met Peter van grunewald.bar. Cheers, op een fijn 2020.

grunewald.bar
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties